V úvodní teoretické části semináře se seznámíte se zákonitostmi psychomotorického vývoje dané věkové kategorie dětí, s významem rovnovážných cvičení pro další vývoj dítěte a s případnými odchylkami v této oblasti. Upřesníte si blízkou souvislost pohybového vývoje s prevencí dyspraxie, případně jinými počínajícími poruchami učení.
V praktické části semináře si vyzkoušíte rovnovážná cvičení ve stoje, v kleku, s pomůckami i bez, cvičení ve dvojicích i trojicích, s hudbou…. Vytvoříte si metodický zásobník cviků, pohybových cvičení a her pro realizaci vhodných pohybových aktivit podle věku dětí, včetně aplikace do svých pracovních plánů.
Pomůcky: pohodlný oděv a obuv na cvičení.
Vystudovala SPgŠ a učitelství TV na FTV UK. Pracovala jako učitelka MŠ a 1. stupně ZŠ. V roce 2007 založila Baby club Ottománek, s.r.o., v Černošicích, jehož součástí je mj. MŠ, v níž je ředitelkou. Při práci s dětmi se zaměřuje na relaxační prvky, psychorelaxační techniky a rovnovážná cvičení jako podporu správného psychomotorického vývoje dětí, prevenci dyspraxie a jiných počínajících poruch učení. V Portále vyšly její knihy Když se řekne Rozcvička (2019), Rok stromů - celoroční program pro MŠ (2020), Svět objevů a vynálezů (2022), Co napoví stromoví (2022) a Když se řekne Rozcvička 2 (2023).
- lektorka teoretické části semináře
Vystudovala Fyzioterapii na FTVS UK v Praze, pracuje jako lektorka plaveckých a sportovních kurzů ve společnosti Ottománek v Černošicích, jehož součástí je mateřská škola, středisko volného času a plavání. V poslední době se zaměřila např. na vybrané metody diagnostiky a kinezioterapie
idiopatické skoliózy a funkčních poruchy pohybového a viscerálního systému.