Bestsellers

Horáček, Petr

Nejlepší dárek

Tom a Mot jsou nejlepší kočičí kamarádi. A dokonce mají narozeniny ve stejný den. Jaký bude nejlepší dárek pro toho druhého? Můžeme tomu druhému přát všechno možné, ale nejlepší nakonec stejně bude společně strávený den.
Petr Horáček je výtvarník a autor velmi úspěšné série dětských knih. Jeho knihy byly přeloženy do několika jazyků a vyhrály řadu mezinárodních cen. Žije a pracuje ve Velké Británii. V Portále vyšly jeho úspěšné knihy Papuchalk Petr, Husa Líza, O myšce, která se nebála, Jak myška snědla měsíc, Nový domek pro myšku, Slon, leporelo Do pelíšku aj.
Do obchodu
Tullet, Hervé

Kouzelná ruka

Hravá velkoformátová „tulletovka“. Tvá kouzelná ruka tančí a skáče po stránkách knihy, mění se v rybu, motýla i raketu. Může fungovat jako podpora grafomotoriky (uvolňování předloktí a zápěstí), nebo jen jako soubor relaxačních a výrazových cvičení.
Hervé Tullet je francouzský umělec, jeho Knížka, Barvy nebo La! se staly bestsellery.
Do obchodu
McHenry, Irene; Moog, Carol

Aktivity pro starší děti s PAS

Dospívání je složité období plné neklidu a pochybování o sobě samém. Pro mladé lidi s poruchou autistického spektra je vzhledem k jejich handicapu ještě složitější. Jak najít vnitřní klid? Co pomůže v budování vztahů s vrstevníky? Jak mohou kontrolovat své pocity? Autoři nabízejí soubor aktivit, které jsou založeny na technikách mindfulness a které přispívají k tomu, aby si dospívající dokázali postupně vybudovat důležité dovednosti.
První část knihy se zaměřuje na zklidnění těla a mysli. Další se věnuje tomu, jak využít své myšlenky a pocity k budování nezávislosti. Poslední kapitola se pak věnuje vztahům s druhými lidmi a kontrole nad vlastním životem.
Irene McHenry je psycholožka, edukátorka, poradkyně, autora a editorka řady publikací.
Carol Moog je psycholožka s bohatou praxí v práci s dětmi, dospívajícími a dospělými s poruchou autistického spektra.
Do obchodu
Pöthe, Peter

Vývojová a vztahová terapie dětí

Dětský psychoterapeut a psychiatr Peter Pöthe shrnuje ve své knize zkušenosti z více než dvacetileté terapeutické práce s dětmi. Opírá se přitom o aktualizované znalosti a praktické zkušenosti s dětskými klienty, jejich rodiči i s odbornými pracovníky v oblasti péče o psychické zdraví dětí. Zaměřil se na přehledné a systematické zpracování psychoterapeutického procesu s dětmi a dospívajícími, jehož cílem je vedle emoční úlevy a ústupu klinických příznaků i nastartování a podpora psychosociálního růstu. Proces je demonstrován na příkladu úryvků z psychoterapie desítek dětí a dospívajících, které emočně strádají a projevují rizikové chování v důsledku zastaveného nebo zpomaleného emočního vývoje. Autor se specificky věnuje podrobnému „technickému“ popisu terapeutického procesu od začátku po jeho ukončování. Detailně zpracovává nejčastější indikace terapie dětí, násilné a rizikové chování, ztrátu rodiče a náhradní rodinnou péči, vývojová a vztahová traumata, stejně jako terapeutickou práci s rodiči. Kniha může sloužit jako učební text v oboru dětské psychoterapie, jehož potřeba se ukazuje zejména v dnešní postcovidové a váleční době. Je určena jak začínajícím, tak i zkušeným dětským psychoterapeutům, speciálním pedagogům, klinickým psychologům, etopedům, sociálním pracovníkům a dalším reprezentantům péče o trpící a ohrožené děti a dospívající.

MUDr. Peter Pöthe je vystudovaný lékař, během studií absolvoval několik odborných stáží na prestižních univerzitách zaměřených na obecnou a dětskou psychiatrii. Na Harvardově univerzitě se zabýval problematikou sexuálně zneužívaných a týraných dětí. Mimo psychoterapeutickou práci s dětmi, dospívajícími a jejich rodiči přednáší na zahraničních a domácích konferencích, na kurzech pro studenty medicíny, psychiatry, psychology, pedagogy, věnuje se veřejné a odborné publikační činnosti, pomáhá traumatizovaným dětem a rodičům v uprchlických táborech a podílí se na tvorbě zákonů na ochranu dětí. V rámci Institutu psychoterapie dětí a rodičů (IPDAR, s.r.o.) organizuje a vede výcviky dětské psychoterapie v České republice a na Slovensku. V Portále vyšla jeho kniha Síla nevysloveného.

Do obchodu
Havlíčková, Jana; Eichlerová, Ilona

Najdu Edu na posedu

Hledání rozdílů je úkol, který mají všechny děti v oblibě. Kromě zrakové pozornosti a diferenciace si však děti v této knize procvičí především výslovnost, tvorbu vět, vyjadřování, logické myšlení, postřeh a smysl pro rým. Každý úkol je zaměřen na jednu hlásku, text říkanky vždy vychází z tématu obrázku. Pod obrázkem na protější straně jsou vypsána slova doporučená pro jeho popis a současně zaměřená k procvičování dané hlásky.
Publikace tohoto typu, propojující hledání rozdílů s logopedií, u nás doposud nevyšla. Je určena pro děti předškolního a mladšího školního věku a jejich rodiče, logopedy a pedagogy MŠ a ZŠ.
Jana Havlíčková a Ilona Eichlerová jsou klinické logopedky s dlouholetou praxí. V Portále jim vyšlo několik knížek: Já mám v krabici cukr a krupici, Velké logopedické pexeso 1–3, Logopedické pohádky, Kouká Mína do komína a Logopedické hádanky.
Do obchodu
Rosenberg, Marshall B.

Nenásilná komunikace - Řeč života

Revidované a doplněné vydání! Řada lidí v naší společnosti byla vychovávána k posuzování, soutěživosti, kladení požadavků a komunikaci s lidmi v termínech, co je „správné“ a co „špatné“. Komunikace v tomto smyslu často vede k nedorozuměním a přerušení spojení. Nenásilná komunikace představuje nejen určitou metodu, ale ucelený pohled na svět. Je založena na naslouchání sobě i partnerovi a ochotě vnímat potřeby a pocity sebe samého i toho druhého. Tak napomáhá k řešení konfliktů a názorových rozdílů a rozvíjí vztahy založené na vzájemné úctě, vcítění a spolupráci.
Knihu, která byla pro nové vydání důkladně revidována, ocení čtenáři se zájmem o témata efektivní komunikace, školitelé v oblasti komunikace, učitelé, vychovatelé a kdokoli, kdo kdy ve svých vztazích narazil na potíže a přeje si je transformovat.
Marshall B. Rosenberg, Ph.D. byl americký psycholog a tvůrce konceptu nenásilné komunikace. Vyrůstal v neklidné detroitské čtvrti, kde si vypěstoval hluboký zájem o nové formy komunikace, které by poskytly alternativu násilí, s nímž se setkával. Jeho zájem ho dovedl až k doktorátu z klinické psychologie, který získal v roce 1961 na Univerzitě ve Wisconsinu, kde studoval pod vedením Carla R. Rogerse. Další životní zkušenosti a studium srovnávací religionistiky ho motivovaly k rozvíjení principu nenásilné komunikace. Desítky let pracoval jako instruktor a mediátor po celém světě. V Portále dále vyšly jeho knihy Co řeknete, změní váš svět, Nenásilná komunikace v praxi, Nenásilná komunikace a moc.
Do obchodu
Leuze, Julie

Výchova vysoce citlivých dětí

Vysoká citlivost znamená intenzivnější vnímání a hlubší zpracování dojmů všeho druhu. Objevuje se už v dětství a doprovází lidi po celý život. Vysoce citlivé děti jsou součástí rodinného života, obvykle potřebují harmonii, blízkost přírody, hlubokou péči a péči. Mnoho z nich nasává nálady jiných lidí jako houba. Tyto a podobné vlastnosti však mohou také vést k problémům, protože vysoce citlivé děti se jen stěží mohou chránit před stresem a hlukem a je pro ně složité vyhnout se sociálním konfliktům.

Julie Leuze je odborná novinářka, vedla rozhovory s mnoha matkami a otci vysoce citlivých dětí, shromáždila jejich rady a zkušenosti a zpřístupnila je v této knize. Výsledkem je kniha, která rodinám dodá povzbuzení – protože každodenní život s vysoce citlivými dětmi může být úžasný!

Do obchodu
Slezáková, Kateřina

Mluv se mnou - Pracovní listy pro rozvoj dětské řeči

Nedaří se vám domluvit se se svým dítětem? Máte dojem, že vám nerozumí, nebo že nedokáže říci, co potřebuje?

Užitečnou pomůckou mohou být pracovní listy, které vytvořila klinická logopedka Kateřina Slezáková ve spolupráci s ilustrátorkou Patricií Koubskou. Pracovní listy jsou určené pro děti s opožděným vývojem řeči, tzn. děti od dvou let, které nemají potřebu něco vyjádřit, mají velmi malou slovní zásobu, netvoří dvouslovné kombinace nebo je jejich řeč pro blízké těžko srozumitelná a mají výrazně lepší porozumění řeči než vyjadřovací schopnosti.
Pracovní listy osloví rodiče malých dětí a také klinické logopedy, kteří s nimi pracují.
Mgr. Kateřina Slezáková vystudovala PedF UK, obor speciální pedagogika se zaměřením na logopedii a surdopedii. Pracuje jako klinická logopedka.
Do obchodu
Horáková, Eva

Moje maminka je nej

Nová knížka pohádek vychází ze zásad genetické metody výuky čtení. Pohádky jsou psány velkými tiskacími písmeny a jsou řazeny od pohádek složených pouze z jednoduchých jednoslabičných slov přes pohádky ze slov dvouslabičných až po pohádky se slovy trojslabičnými a případně čtyřslabičnými, které jsou již čtenářsky náročnější. Pohádky jsou přiměřeně krátké, aby si je děti bez problémů zvládly samy přečíst. Hlavním hrdiny příběhů jsou zvířátka, která si vyprávějí veselé příběhy o tom, co prožila či prožívají se svými maminkami. Eva Horáková je učitelka s dlouholetou praxí, matka dvou dětí, učí na 1. stupni ZŠ, v nakladatelství Portál jí vyšly knížky prvního čtení (pro genetickou metodu) Zvířátka, Svět hraček a her, Pohádkový svět, Pohádky pro všední den, V zoo není žádná nuda nebo Do pohádky se zvířátky.
Do obchodu
Havlíčková, Jana; Eichlerová, Ilona

Logopedické hádanky

Hádanky ve formě veršů jsou určeny k upevňování výslovnosti českých hlásek a současně rozvíjejí u dětí smysl pro rým, rytmus a jazykový cit. Dvouřádkové hádanky tvoří mezistupeň mezi nácvikem slova a básničky. Navíc jsou hádanky pro děti zábavné, protože se na jejich „přečtení“ samy podílejí tím, že hledají vhodné slovo.
Mgr. Jana Havlíčková a Mgr. Ilona Eichlerová jsou klinické logopedky, autorky knih Já mám v krabici cukr a krupici (Portál, 2009), Velké logopedické pexeso 1–3 (Portál, 2011), Logopedické pohádky (Portál, 2012) a Kouká Mína do komína (Portál, 2013).
Do obchodu
Freud, Anna

Já a obranné mechanismy

Kniha Já a obranné mechanismy patří ke klasickým, základním psychoanalytickým textům. Anna Freud, dcera Sigmunda Freuda, zde zřetelně ukazuje, že psychoanalýza se nezabývá výhradně lidským nevědomím. Dokládá, že ve skutečnosti bylo vždy předmětem zájmu psychoanalýzy Já a jeho poruchy – přičemž zabývání se nevědomím sloužilo obnově Já a jeho funkcí. Autorka se v této knize věnuje specifickému problému – prostředkům, kterými se Já brání nelibým stavům a úzkosti a pokouší se zvládat impulzivní jednání, afekty a pudové nároky.
Anna Freud (1895–1982) byla rakousko-uhersko-britská psychoanalytička židovského původu, dcera zakladatele psychoanalýzy Sigmunda Freuda. Je zakladatelkou egopsychologie a dětské psychoanalýzy. Jejím nejvýznamnějším konceptem jsou obranné mechanismy Ega a systém paralelních vývojových linií. Věnovala se též problému puberty a adolescence. Patří do stovky nejcitovanějších psychologů 20. století.
Do obchodu
Winston, Sally M.; Seif, Martin N.

Brouci v hlavě

Nejste tím, co se vám honí hlavou! V této knize vám dva experti na zvládání úzkostí nabízejí dovednosti založené na kognitivně behaviorální terapii, které vám pomohou odpoutat se od rušivých myšlenek, překonat zahanbení, které s sebou takové myšlenky nesou, a snížit vaši úzkost. Pokud vás trápí brouci v hlavě neboli rušivé, vtíravé myšlenky, můžete mít obavy z toho, co tyto myšlenky vypovídají o vás. Zdá se vám, jako by to byla zpráva pro vás, která vám chce něco říci. Pravda je ale jinde. Jsou to JEN myšlenky. A nejste v tom sami. Na světě jsou miliony lidí, kteří se potýkají s podobnými nepříjemnými a otravnými myšlenkami. V knize se setkáte s řadou z nich a díky příkladům ze života poznáte, že nad vtíravými myšlenkami můžete vyhrát.
Sally M. Winston, PsyD, založila a spoluřídila Institut pro úzkostné a stresové poruchy v Marylandu v Towsonu. Zastávala významnou roli v Clinical Advisory Board of the Anxiety and Depression Association of America (ADAA) a získala její prestižní cenu Jerilyn Ross Clinician Advocate. Působí jako vedoucí lékařka a desítky let pořádá workshopy pro terapeuty.
Martin N. Seif, Ph.D., je spoluzakladatel Americké asociace pro úzkost a depresi. Vede soukromou praxi v New Yorku a v connecticutském Greenwichi.
Do obchodu
Horáček, Petr

Papuchalk Petr

Co se stane, když Petrův nejlepší kamarád Pavel najednou zmizí? Jestlipak se zase setkají? Petr ho s pomocí kamarádské velryby hledá všude, ale ne a ne ho najít. Málem to vzdá, ale nakonec se na obzoru objeví ptačí silueta. Kdo to asi bude?
Petr Horáček je výtvarník a autor velmi úspěšné série dětských knih (zatím jich vyšlo přes pětadvacet a na dalších pracuje). Jeho knihy byly přeloženy do několika jazyků, kniha Puffin Peter byla nominována na prestižní cenu The Kate Greenaway Medal. V Portálu již vyšly jeho knihy Nový domek pro myšku a Husa Líza.
Do obchodu
Jung, C. G.

Vývoj osobnosti

Domněnku, že se Jung jako vědec věnoval pouze druhé polovině lidského života, vyvrací soubor jeho prací na téma osobnostního vývoje. Zde se autor zabývá dětskou psychologií, výchovou a individuací. Jako podstatnou pro proces dětského zrání vnímá psychologii rodičů a vychovatelů. Neuspokojivý vztah rodičů proto může u dítěte zapříčinit psychickou poruchu. Schopnost dospělého stát se sebou samým je jakousi obdobou dozrávání dítěte a jedno na druhé intenzivně působí – proto je třeba, aby rodiče i učitelé rozvíjeli vlastní osobnost. Jak Jung trefně podotýká: „Nic nemá na děti silnější psychický vliv než nežitý život rodičů.“

Carl Gustav Jung (1875–1961) byl švýcarský psychiatr, psychoterapeut, všestranně originální myslitel a zakladatel analytické psychologie. Zabýval se lidskou psychikou v širokých souvislostech mytologie, filozofie, religionistiky a umění. V Portále vyšla jeho Červená kniha (2010, čtenářská edice 2013), Vybrané spisy C. G. Junga (2014), Vzpomínky, sny, myšlenky C. G. Junga (2015), Rozhovory s C. G. Jungem (2015), Člověk a jeho symboly (2017), Aspekty mužství (2017) a Psychologické typy (2020).

Do obchodu
Horáková, Eva

Zvířátka - První čtení, to nic není

První čtení, to nic není. Kniha pohádek pro první čtení. Pohádky jsou napsané tak, aby je mohly číst děti, které se teprve naučily písmena a chtějí si procvičovat čtení na jednoduchých příbězích. Texty zároveň odpovídají požadavkům výuky tzv. genetické metody čtení (děti čtou a píší pouze velká tiskací písmena, neslabikují, ale pouze hláskují). Pohádky jsou proto psány velkými tiskacími písmeny a jsou řazeny od jednoslabičných až po čtyřslabičné, pro děti nejnáročnější. Příběhy jsou přiměřeně krátké, aby je děti stihly během vyučovací hodiny nebo za domácí úkol přečíst celé, případně aby délkou vyhovovaly i dětem předškolního věku. Jsou stylisticky jednoduché, aby děti pochopily pointu. Kniha je určena dětem, rodičům i učitelům. Eva Horáková je učitelka s dlouholetou praxí, matka dvou dětí.
Do obchodu

Portál byl založen v roce 1990 s cílem pomáhat při výchově dětí a mládeže. Od začátku se proto zaměřil především na publikace z oborů pedagogika, psychologie a sociální práce, a to na odborné i populární úrovni. Později přibyly knihy pro rodiče i děti jak z oblasti beletrie, tak rozvíjející tvořivost. Nedílnou součástí knižní produkce jsou rozhovory, spirituální tituly, beletrie a non-fiction.  

Přidejte se do newsletteru