Informatorium 3-8

Důležité upozornění pro návštěvníky online archivu

-red-

Podzimní nebe, chladný vzduch…

Mgr. Marie Těthalová, 2024_09_listopad

Otužování zlepší dětem imunitu, začněte s ním hned!

-red-, 2024_09_listopad
Že jsou vaše děti zase nemocné? Předejděte dalším nemocem dobrou prevencí, kterou je otužování. Nikdy není pozdě s ním začít a pozor – nemělo by být jen nahodilým jednáním, ale životním stylem! Štěpánka Štrougalová, maminka čtyř dětí a majitelka plaveckého centra Juklík, radí, jak na to.

Čertíci ze šišek

-red-, 2024_09_listopad

Měsíc školních zahrad

-red-, 2024_09_listopad

Listopad přináší Dušičky, ale také Den bez aut nebo Mezinárodní den bez nákupů

PhDr. Helena Chvátalová, 2024_09_listopad
Symbolem měsíce listopadu je pro většinu z nás Památka zesnulých, tedy Dušičky. S listopadem také přicházejí dlouhé zimní večery, které můžeme využít k vyprávění bez všudypřítomné techniky a ke společnému vyrábění.

Odborná pomoc by prospěla téměř každému třetímu žákovi

PhDr. Helena Chvátalová, 2024_09_listopad
Většina duševních onemocnění vzniká v dětství a adolescenci, je to období zvýšeného rizika, ale především období, které je mimořádně důležité pro systematickou, cílenou a na evidenci založenou prevenci a včasnou intervenci.

MŠ Víta Nejedlého v Chrudimi pokračuje v projektech EVVO

-red-, 2024_09_listopad

Předškoláci z MŠ Jasínkova navštívili kostel sv. Markéty v Troubkách

-red-, 2024_09_listopad

I tma může být pro děti kouzelná

-red-, 2024_09_listopad

5 tipů, jak přirozeně zařadit pohyb do života dětí

-red-, 2024_09_listopad
České děti se věnují příliš brzy specializovaným sportům, anebo nesportují vůbec. Co jim však podle odborníků chybí nejvíce, je přirozený pohyb v běžném životě.

Komunikace v mateřské škole

-red-, 2024_09_listopad
Nelze nekomunikovat. Tak zní první, všeobecně uznávané pravidlo komunikace zformulované rakouským psychologem Paulem Watzlawickem. Říká nám, že vždycky, když jsme s jedním či více lidmi, předáváme jim nějaké sdělení – i ve chvíli, kdy neříkáme vůbec nic nebo se tváříme, že tu vlastně ani nejsme. Jak tedy komunikovat, abychom z naší mateřské školy vytvářeli místo, kam se dospělí těší do práce a děti se tu cítí dobře?