Informatorium 3-8

7 tipů, jak naučit děti zase číst knihy

-red-, 6/2019
Také jste patřili k dětem, které večer potajmu četly knížku s baterkou pod peřinou? Dnešní děti spíš propašují do postele tablet… Jak to udělat, aby děti rády četly a knížky samy vyhledávaly? Máme 7 zaručených tipů od čtyřnásobné maminky Štěpánky Štrougalové.

Žijeme s vodou a voda s námi

-red-, 6/2019
Hraní si venku v přírodě nebo na školní zahradě je u dětí velmi oblíbené, zvlášť když ke svým hrám mají příležitost využít i vodu. V rámci školního projektu „Vodou k životu“ si ji naše děti užívají v mnoha podobách.

Dělíme se s ostatními

Mgr. Marie Těthalová, 6/2019
Každý je rád, když se s ním ostatní o něco rozdělí. O co se můžeme dělit? O hračky ve třídě, o bonbony, o balonky na pouti nebo třeba o kytičky, které natrháme na louce. O co dalšího se můžeme dělit? Kdy se s tebou naposledy někdo o něco rozdělil?

Co nepatří do lesa?

Mgr. Marie Těthalová, 6/2019
Děti šly na výlet do lesa a našly tam deset věcí, které tam nepatří. Najdeš je také?

Loučíme se s předškoláky

Mgr. Marie Těthalová, 6/2019
Školka se loučila s předškoláky. Děti, které odcházely do školy, dostaly kufřík s pastelkami. Je ve třídě víc předškoláků, nebo dětí, které ve školce ještě zůstávají? Je mezi předškoláky víc holčiček, nebo kluků? A co děti, které zůstávají? Je tam víc kluků, nebo holčiček? Umíš to už spočítat? (Odhadování počtu je důležité pro budoucí počítání.)

Rozloučení s předškoláky

Mgr. Marie Těthalová, 6/2019
Školka se loučila s předškoláky. Děti, které odcházely do školy, dostaly kufřík s pastelkami. Je ve třídě víc předškoláků, nebo dětí, které ve školce ještě zůstávají? Je mezi předškoláky víc holčiček, nebo kluků? A co děti, které zůstávají? Je tam víc kluků, nebo holčiček? Umíš to už spočítat? (Odhadování počtu je důležité pro budoucí počítání.)

Jak se chránit před sluncem aneb Pozor na opalovací krém

PhDr. Helena Chvátalová, 6/2019
Na začátku léta, hlavně před dovolenými, řešíme, zda se máme na sluníčku mazat opalovacími krémy, jaké složení by měly mít, jak se vůbec chránit před UV paprsky. Slyšíme přece ze všech stran, že slunce je nebezpečné a je nutné se před ním chránit.

Emoce a komunikace: jak předejít emočním únosům?

-red-, 6/2019
Emoce jsou naším palivem a energií. Pomáhají nám přežít, uspět. Jsou kompasem, který nás upozorňuje na to, co je pro nás v životě důležité, pomáhají nám v rozhodování. Emoce mají mnoho pozitiv.

Žádné dítě nezlobí samo od sebe, říká ředitelka roku

Mgr. Marie Těthalová, 6/2019
V soutěži Ředitel roku se umístila i Iveta Marušáková, ředitelka Základní a mateřské školy Plavsko. Povídaly jsme si spolu o tom, jaká je její škola a co s celým týmem dělají pro to, aby děti byly ve škole co nejspokojenější.

Respektujme individualitu dítěte

Mgr. Marie Těthalová, 6/2019
Třídní vzdělávací projekty. To je způsob práce, který si v našich mateřských školách již našel své místo. O tom, jak a hlavně proč vzdělávat tímto způsobem, jsem mluvila se Zorou Syslovou a Lucií Štěpánkovou.

Školní kuchyňky v MŠ Sluníčko

-red-, 6/2019
V naší Mateřské škole Sluníčko jsme se často zamýšleli nad zdravým stravováním. Od loňského roku jsme zapojeni do projektu Skutečně zdravá školka. Díky němu nenásilnou formou zapojujeme a učíme děti, jak přemýšlet o tom, co jíme.

Identifikace odlišného tvaru

Mgr. Marie Těthalová, 6/2019
Najdi na každém řádku tvar, který se liší od ostatních v řadě. (Identifikace opačného tvaru je důležitá pro budoucí čtení.)