Informatorium 3-8

U paní doktorky

Mgr. Marie Těthalová, 3/2019

Uklízíme po sobě

Mgr. Marie Těthalová, 3/2019

Velikonoční zajíček

Mgr. Marie Těthalová, 3/2019

Pětileté dítě s cukrovkou

PhDr. Helena Chvátalová, 3/2019
V současné době žije v České republice asi 800 000 diabetiků. Z tohoto celkového počtu tvoří 7 % diabetiků 1. typu, což je (na rozdíl od „většinového“ diabetu 2. typu) autoimunitní onemocnění, kde se uplatňují faktory genetické i faktory vnějšího prostředí. Znamená to, že vlastní imunitní systém omylem zničí beta buňky slinivky břišní, které produkují inzulin…

Agresivní rodič – jak na něj?

-red-, 3/2019
Někteří rodiče mohou prožívat manželskou krizi, která ovlivňuje jejich náladu, jsou nervózní a reagují přehnaně. Další rodiče jsou velice citliví na to, co se s jejich dětmi děje v jejich nepřítomnosti, a mají tendenci zasahovat do práce učitelů. Jiní jsou rádi, že mohou děti odevzdat do péče pedagogů, a nemají chuť řešit, co se děje za zdmi školky nebo školy.

Velikonoční kraslice

Mgr. Marie Těthalová, 3/2019

Sebeobsluha, samostatnost a zodpovědnost

MGR. ET MGR. PAVLA KOUCKÁ, 3/2019
Když se dnešních rodičů zeptáte, zda je pro ně hodnotou dítě samostatné a zodpovědné, v naprosté většině odpovědí, že ano. V reálu však kompetence svých dětí v tomto ohledu spíše znemožňujeme.

Nejraději mám texty autorů s velkou fantazií

Mgr. Marie Těthalová, 3/2019
To tvrdí známá ilustrátorka Lucie Dvořáková, jejíž snové obrázky najdeme v řadě dětských knih. Říká, že ji baví, pokud může svou ilustrací nabídnout obrazový dovětek k příběhu.

Za půl roku do školy

Mgr. Marie Těthalová, 3/2019
Předškoláky zanedlouho čeká zápis do základní školy. U některých dětí se již ví, že si docházku do mateřské školy o něco prodlouží, mnohé ale už čekají na vstup do první třídy, těší se, chystají si aktovku, penál, pastelky…

Když dítě neumí počítat, neznamená to, že je hloupé

Mgr. Marie Těthalová, 3/2019
Může mít dyskalkulii, což je porucha, která patří k dalším specifickým poruchám učení. Se speciální pedagožkou Olgou Zelinkovou jsem mluvila o tom, jak je této poruše možné předcházet a jak můžeme u předškoláků rozvíjet matematickou pregramotnost.

Naše cesta programem Skutečně zdravá škola

-red-, 3/2019
Do programu Skutečně zdravá škola (SZŠ) jsme se zapojili v roce 2016. Výchova ke zdraví a ke zdravému životnímu stylu se totiž stala jednou z prioritních oblastí našich vzdělávacích záměrů. Slovy SZŠ „kvalitní vzdělávání pomáhá vytvářet sebevědomé a spokojené děti. Jídlo tvoří základ našeho života a naší budoucnosti, musí tedy hrát ve vzdělávání dětí klíčovou roli“.

Netradiční pololetní prázdniny v ŠD Hulín

-red-, 3/2019