Informatorium 3-8

Lesní pedagog v Mateřské škole Podlesí u Příbrami

-red-, 5/2019
Netradiční zážitek, poutavý výukový program, klidný a trpělivý přístup k dětem. Přesně těmito slovy lze popsat dopoledne strávené s Ing. Petrou Večeřovou, lesní pedagožkou Vojenských lesů a statků České republiky, divize Hořovice.

Kdo si hraje, nezlobí

Mgr. Marie Těthalová, 5/2019
Věta v titulku platí beze zbytku, a navíc patří mezi ustálená rčení, která si oblíbila Renata Škaloudová, autorka knihy Rozumí koza petrželi?, jež dětem otvírá svět frazémů. Knihu doplňují skvělé ilustrace Pavla Koutského.

Co nepatří do obchodu?

Mgr. Marie Těthalová, 5/2019
Chodíš s rodiči někdy na nákup? Pak určitě víš, co do obchodu patří a co ne. Pracovní list - rozumová výchova.

Kde bychom měli být potichu?

Mgr. Marie Těthalová, 5/2019
Etická výchova - pracovní list.

Sukýnka pro maminku

Mgr. Marie Těthalová, 5/2019
Janička s Honzíkem se rozhodli vyšít mamince k svátku sukýnku. Pomůžeš jim vzor dokončit? Pracovní list pro rozvoj koncentrace.

Proč zařadit do jídelníčku častěji ryby

PhDr. Helena Chvátalová, 5/2019
Také už jste slyšeli z úst mnoha odborníků, že bychom měli mít dostatečný přísun omega-3 nenasycených mastných kyselin? V poslední době se to ozývá i ze sdělovacích prostředků. Oč ale vlastně jde, proč jsou tak důležité a co je jejich „dostatečná míra“?

Ohrožení předškoláci. Poznáte poruchu učení včas?

-red-, 5/2019
Dítě vstupuje do první třídy s nadějí, že vše půjde jako po másle – konečně se naučí číst a psát jako starší děti, sourozenci, mamka s taťkou… Ne u všech dětí to však jde tak hladce, jak se očekává. Specifické poruchy učení (SPU) se podle průzkumů týkají ve větší či menší míře přibližně 5 % dětí.

Identifikace stejného tvaru

Mgr. Marie Těthalová, 5/2019
Portfolio předškoláka - pracovní list

Nadané dítě má stejné potřeby jako ostatní

Mgr. Marie Těthalová, 5/2019
Říká to psycholožka Šárka Portešová, která s nadanými dětmi pracuje řadu let. Vysvětluje, jak se nadání projevuje, na co bychom se při práci s takovým dítětem měli zaměřit, a upozorňuje na to, že i nadané dítě může mít poruchu učení nebo ADHD.

Škola venku! V květnu oslaví svátek školní zahrady

-red-, 5/2019
České školy se mohou letos v květnu již podruhé připojit k celosvětové kampani Měsíc školních zahrad, která chce upoutat širší pozornost na školní zahrady, hřiště a dvorky. Záměrem této inciativy je, aby se prostředí venku – za okny školy – stalo nedílnou součástí života pedagogů i jejich žáků.

Naučné stezky ve vzdělávání dětí

-red-, 5/2019
Ve vzdělávání dětí stále hledáme cesty, jak je zaujmout a motivovat je, aby se chtěly učit a učení je bavilo. V předškolním věku je to celkem jednoduché, i když i zde se promítá vliv nadmíry podnětů a přeorganizovanost času dětí.

Časopisy Portálu na Světě knihy

-red-, 5/2019