Prázdninový provoz v mateřské škole přináší řadu specifik pro pedagogy i pro děti, které se tu sejdou nejen z jiných tříd a pavilonů kmenové školky, ale často i z jiných mateřských škol. A než si na sebe stačí zvyknout, už se zase rozejdou…
Časy, kdy děti trávily prázdniny na chalupě u babičky, dnes už pamatuje opravdu málokdo. Nejen proto, že prarodiče často ještě pracují a dovolená je jim stejně vzácná jako rodičům. Když už nejsou aktivní v zaměstnání, mívají své vlastní letní plány. Babičky a dědové bývají schopni nabídnout program pro vnoučata na týden či dva – v úvahu je třeba vzít i fakt, že o jejich pomoc může stát hned několik dospělých potomků, jejichž počet v případě dvou generací různě „sešívaných rodin“ někdy citelně narůstá.
Na druhé straně přibývá i letních příměstských táborů určených předškolním dětem. I tam se kluci a děvčátka setkají s neznámými dětmi. V ideálním případě však můžeme počítat s tím, že si spolu s rodiči vybraly tábor zaměřený na aktivity, které je zajímají, takže mohou být o trochu více motivované než děti, které musí jít do „cizí školky“, v lepším případě do své vlastní, i když s jinými paní učitelkami a řadou cizích dětí.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.