Jako vaše sportovní výkony závisí na pravidelném cvičení, tak váš vztah stojí na práci s emocemi. Nečekejte na krize, abyste se pak snažili zachraňovat, co se dá. Začněte na svém vztahu pracovat právě teď! V knize najdete desítky jednoduchých tipů, které mohou pomoci vylepšit vaše soužití a přispějí k partnerské pohodě.
Autor, manželský poradce, v krátkých kapitolách uvádí příběhy párů ze své praxe a na nich ilustruje, jak jednoduché a drobné krůčky mohou přinést do vztahu to, co potřebuje. V knize se věnuje lásce a intimitě, emocím a romantice a nechybí kapitola o sexu. Nevyhýbá se ani bolavým oblastem, jako jsou spory například o peníze, dává rady k nastolení vyrovnaného vztahu a efektivní komunikace.
Knihu uvítají lidé, kteří žijí ve vztahu, a také manželští poradci a psychologové
Barton Goldsmith, Ph.D., je známý psycholog a terapeut, který pracuje s páry i jednotlivci. Jeho kniha je výběrem jeho velmi populárních sloupků, které vycházely v řadě novin a časopisů.
Kniha je účinným a praktickým průvodcem pro terapeuty. Autoři pracují s terapií akceptace a přijetí a ukazují, jak je během terapeutických sezení možné pracovat s tématem životních hodnot. Ačkoli se zdá, že jde o základní a jasné téma, není podle autorů úplně jednoduché. Kniha nabízí mnoho příkladů z praxe, v podstatě popisy částí různých terapeutických rozhovorů, na nichž autoři demonstrují, jak může terapeut otázku životních hodnot otevřít, jak o nich s klientem mluvit a jak pomocí dotazování, interpretací či prostých základních lidských reakcí klienta nasměrovat k věcem, které jsou v jeho životě zásadní, aniž o tom třeba ví. Autoři zároveň nikterak nemoralizují, ačkoli se klientovy hodnoty mohou rozcházet s představou „ušlechtilých“ životních hodnot.
Jenna LeJeune, Ph.D., je spoluzakladatelka a prezidentka Psychiatrické kliniky, výzkumného a vzdělávacího centra v Portlandu. Jako klinická psycholožka se zaměřuje na to, jak lidem pomoci hledat smysl svého života.
Jason B. Luoma, Ph.D., je spoluzakladatel a výkonný ředitel Psychiatrické kliniky, výzkumného a vzdělávacího centra v Portlandu. Jako vědec se zabývá studiem stydlivosti, sebekritičnosti a emocí.
Potřebujete se dát rychle znovu dohromady po náročné situaci?
„Přeskakují“ na vás snadno emoce ostatních a potřebujete se proti tomu obrnit?
Je pro vás nezbytné vytvořit si hojivé, podpůrné a bezpečné prostředí k životu?
Švédská terapeutka ve své knize nabízí množství praktických návodů, jak může vysoce citlivý člověk svou citlivost konstruktivně využít. Radí, jak se vyrovnat s tzv. přestimulováním a jak o sebe skutečně do hloubky pečovat, abychom zase nabyli ztracené rovnováhy, uvádí praktické rady z vlastní zkušenosti, příklady různých vhodných cvičení zaměřených na ponoření do sebe a uklidnění a užitečné fyzické i duševní strategie (jak se dát dohromady po náročném dni, jak se „uzemnit“, vyjadřovat verbálně své pocity). Najdeme zde i návody, jak coby vysoce citlivá osoba zvládat společenský kontakt, jak poznávat nové lidi, jak se vymezovat, jak vytvořit potřebné pauzy na oddech, jak chránit svůj prostor, jak podnikat, a několik rozhovorů s vysoce citlivými jedinci, kterým se podařilo úspěšně změnit svůj život.
Asa Saga Hammarstedt je švédská terapeutka.
Tato kniha je výsledkem série přednášek, kterou měl autor v letním semestru roku 1966 na Jižní metodistické univerzitě v texaském Dallasu. Ústředním pojmem přednášek je logoterapie – psychoterapie zaměřená na hledání smyslu lidského života. Frankl zde zdůrazňuje systematickou povahu logoterapie, která předpokládá svobodu vůle, vůli ke smyslu a smysl života. Zaměřuje se na konkrétní logoterapeutické techniky a také na aplikační oblasti logoterapie, jež léčí různé typy neuróz. Logoterapie je kladena do kontextu jiných psychoterapeutických škol a závěrečná kapitola knihy se věnuje i jejímu vztahu k teologii.
Viktor E. Frankl (1905–1997) byl profesorem neurologie a psychiatrie na Vídeňské univerzitě a profesorem logoterapie na United States International University v Kalifornii a dalších amerických univerzitách. Je tvůrcem tzv. logoterapie a existenciální analýzy jakožto „třetího vídeňského směru psychoterapie“, který se zaměřuje na hledání smyslu v lidském životě. Ve svých knihách Frankl mj. využil své zkušenosti vězně nacistických koncentračních táborů. V Portále vyšly jeho knihy Utrpení z nesmyslnosti života a Teorie a terapie neuróz.
Pracovní listy obsahující v úvodu krátké pojednání o problematice odlišného mateřského jazyka (OMJ), jak se zachovat před nástupem tohoto dítěte do MŠ, jakými radami a postupy se řídit ve chvíli, kdy takové dítě do MŠ již dochází.
Praktická část publikace je zaměřena na aktivity, které s pomocí karet zapojují děti do běžného provozu MŠ, ukazují pedagogům, jak lze karty využít i pro ostatní děti. V knize pak následuje několik oblastí, které jsou uvedeny opět možnostmi jak danou oblast s dětmi procvičovat obrazovým materiálem, který má dětem pomoci v plynulejším zapojení do chodu třídy a k jejich inkluzi. Mezi probírané oblasti patří např. barvy, tvary, počet, režim dne v MŠ, prostorová a sociální orientace, problematika několika etnik v rámci jedné třídy MŠ atd.
Knihu lze využít nejen pro děti s OMJ, ale i pro děti s logopedickými problémy, s autismem, s mentální retardací, se sluchovou vadou či pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.
Kateřina Konvalinová je učitelka MŠ, která dlouhodobě působí ve třídách s dětmi s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a na toto téma publikovala již několik článků v odborných časopisech.
Když se v 80. letech minulého století začala autorka zabývat rodinami lidí závislých na alkoholu, vstupovala na neznámé území a trvalo ještě několik let, než se z její knihy Dospělé děti alkoholiků stal bestseller. Janet Woititz dospěla k určitým charakteristikám těchto lidí. V důsledku absence rodičovské vřelosti a jasně definovaných hranic v dětství si například nejsou jisti tím, jaké chování je normální, lžou v situacích, kdy to vůbec není potřeba, posuzují se bez slitování, mají problémy s důvěrnými vztahy, mají sklon buď k mimořádné zodpovědnosti, nebo k mimořádné nezodpovědnosti, jsou impulzivní. Knihu, která se tyto osoby snaží podpořit v jejich sebeúctě, lze využít i u dětí z jiných typů dysfunkčních rodin. Není přitom podstatné, kolik takovýmto „dětem“ vlastně je: Dané vzorce přetrvávají, dokud se z nich jejich nositelům nepodaří vyrůst. Tehdy také překonají začarovaný kruh a mohou svým dětem předat lepší poselství, než si z dětství odnesli oni sami.
Janet Geringer Woititz byla americká psycholožka a lektorka specializující se na práci s dysfunkčními jednotlivci i rodinami. Dospělé děti alkoholiků je její nejslavnější publikace.
Další z populárních sešitů autorky Ivy Novákové. Ta sestavila učební látku českého jazyka pro druhé třídy do podoby zábavných křížovek a doplňovaček. Děti se procvičí v určování slabik, pravopise, hledání nadřazených a podřazených slov, doplňování větných celků, sestavování smysluplného textu. Procvičí si čtení a užití jazyka v různých sociálních kontextech.
Pracovní sešit je primárně určen žákům druhých tříd, může ale sloužit dobře i šikovným prvňáčkům, nebo jako opakovací sešit pro žáky třetích tříd.
Iva Nováková je absolventka střední odborné školy výtvarné, zaměřuje se na tvorbu pro děti. Je autorkou zábavných a didaktických doplňovaček, hádanek, omalovánek a vystřihovánek. V Portále vyšly mimo jiné její knihy Zábavný pravopis, Čtu a vím o čem, Počítej a lušti, Počtář Pepík Popleta, S penězi si poradíme.
Americký Gallup zaujímá přední světové místo v oblasti výzkumu veřejného mínění. Dva jeho špičkoví odborníci, kteří napsali tuto knihu, užívají jednoduchou metaforu kbelíku a naběračky, aby ohodnotili, jestli náš kontakt s jinými lidmi (partnery, přáteli, spolupracovníky nebo třeba úplně cizími lidmi) přispívá k naplnění našeho kbelíku, tedy k intenzivnějšímu zakoušení pozitivity, či z něj naopak ubírá, tedy způsobuje, že prožíváme negativně. Jádrem knihy je přesvědčení, že i ty nejnepatrnější interakce ovlivňují naše vztahy, produktivitu, zdraví a délku života. Autoři za pomoci zajímavých faktů, výzkumů, strategií a příběhů ukazují, jak se v práci i v životě cítit lépe a jak k tomu dopomoci druhým. Kniha je doplněna průvodcem pro ty, kdo chtějí její myšlenky uplatnit v týmech a organizacích. Jak plný je tvůj kbelík? byl nejúspěšnější publikací v žebříčku New York Times a představuje jednu z nejprodávanějších knih nakladatelství společnosti Gallup.
Psycholog Tom Rath v Gallupově ústavu vede výzkum pracovního prostředí a vůdcovství. Je autorem několika velmi úspěšných knih. Jeho dědeček, psycholog Donald O. Clifton byl předsedou Gallupu. Americká psychologická asociace ho označila za „otce psychologie silných stránek“. Byl autorem široce používaného testu silných stránek a spoluautorem několika publikací.
Občasný pocit frustrace ze školy, ze vztahů s kamarády a rodičů, nebo dokonce ze života je docela normální. A za to, že dospívající někdy ztratí hlavu a reaguje hněvem, se nemusí stydět, to se stává. Dospívání je složité období a je třeba se během něj vypořádávat s mnoha výzvami, ovšem je to ještě složitější, pokud teenager nedokáže během stresujících situací zachovat klid. Naštěstí existují možnosti, jak se tomu naučit. Jednou z možností je využití účinných metod redukce stresu založených na mindfulness v kombinaci s dialektickou behaviorální terapií.
Aktivity v této knize pomohou dospívajícím rozlišit mezi zdravými a nezdravými formami hněvu, naučí se díky nim vhodným rozhodovacím dovednostem, dokážou nalézt emoční rovnováhu a dokážou lépe vnímat své pocity tady a teď. Také se díky aktivitám naučí, jak lépe navazovat vztahy s vrstevníky, kamarády a rodinou.
Mark C. Purcell a Jason R. Murphy jsou psychologové.
Téměř v každém manželství se žena občas zeptá: „Co to do p*#!%?+ s tím mým chlapem je?!“ Manželka Davida Finche nešla nikdy pro tuhle otázku daleko. Pět let poté, co se David oženil s Kristen, láskou svého života, zjistili, že má Aspergerův syndrom. Diagnóza objasnila, proč se David někdy chová divně, ale rozhodně Kristin život s ním neusnadnila.
Rozhodnut ke změně, snažil se David s neutuchajícím zápalem pochopit Aspergerův syndrom a stát se lepším manželem. Jeho metoda pro vylepšení vztahu obnáší podrobné poznámky, sebehodnocení, a především deník dobrých způsobů, který je kolekcí stovek prohlášení jako „Nepřelaďuj rádio, když slyšíš, že si s ním zpívá“ a „Omluvy, které zařveš, se nepočítají“.
David se tak za dva roky změnil z náročného manžela na takového, který obstojí i nejvyšším nárokům. Stal se manželem, jakým chtěl vždycky být.
David Finch vyrostl na farmě v severním Illinois a studoval na University of Miami hudební technologie. V roce 2008 mu byl diagnostikován Aspergerův syndrom.
Práce s dětmi je krásná, ale za úsměvem spokojených a šikovných dětí stojí velká dřina. Náplní práce paní učitelky není jen zajistit předškolní výchovu, ale i vzdělávání předškolních dětí. Snaží se rozvíjet jejich celkovou osobnost dítěte, tak aby z mateřské školy odcházely optimálně rozvinuté na základě svých možností a zájmů, a to po stránce tělesné, psychické, rozumové. Tato kniha vám zjednodušeně vysvětlí některé pojmy, přiblíží práci učitelky, vysvětlí režim v mateřské škole a poslouží jako návod k tvoření příprav.
Marcela Kotová pracuje jako učitelka mateřské školy. Napsala několik knih pro děti.
Ráno si vyčistit zuby, přes den pít a jít si zaplavat, večer zalít zahradu a vysprchovat se. K tomu všemu potřebujeme vodu. Na druhou stranu děti stále slyší, že by měly vodou šetřit. Proč? Dá se vypotřebovat všechna voda? Odkud vlastně pochází? A co dělá vodu tak zvláštní? Komu patří? Kromě odpovědí na podobné otázky se děti dozvědí také o vodě v lidském těle, v přírodě, v historii, v hospodářství, o fyzikálních vlastnostech vody, o její souvislosti s klimatem.
Bohatě ilustrovaná encyklopedie pro děti mladšího školního věku pojímá téma vody skutečně komplexně a také ukazuje, jak si zachovat tento veledůležitý přírodní zdroj, aby z něj mohl mít prospěch každý.
Christina Steinlein vyrostla u moře a studovala žurnalistiku a biologii (mimo jiné vodní ekologii) na Mnichovské univerzitě. Pracuje v oblasti zdravotnictví.
Mieke Scheier vystudovala ilustraci a živí se jako ilustrátorka ve svobodném povolání.
Portál byl založen v roce 1990 s cílem pomáhat při výchově dětí a mládeže. Od začátku se proto zaměřil především na publikace z oborů pedagogika, psychologie a sociální práce, a to na odborné i populární úrovni. Později přibyly knihy pro rodiče i děti jak z oblasti beletrie, tak rozvíjející tvořivost. Nedílnou součástí knižní produkce jsou rozhovory, spirituální tituly, beletrie a non-fiction.