Supermarkety už od začátku prázdnin masírovaly zákazníky otravnou nabídkou Back to school, tedy aktovkami, penály, sešity či fixy. Křiklavě barevný, podbízivý a kýčovitý sortiment školních potřeb už našince nepřekvapí. I otrlce však musel zarazit v úseku uzenin výrobek z produkce žirovnického masokombinátu Prantl.
Šlo o krůtí a vepřovou šunku s názvem Školáček. Vybrat jste si mohli buď rovnou naporcovaného Školáčka v zataveném obalu, jehož přelepku zdobí fotka vytřeštěného klučiny s aktovkou, anebo jste mohli u pultu požádat, ať vám kus Školáčka odkrojí ze štangle dle vaší libosti. K bizarnímu pojmenování vedl uzenářské marketéry nejspíš nízký podíl tuku a cholesterolu ve výrobku, což jej činí vhodným do dětských svačin. Milovníkům literatury ovšem okamžitě naskočí okřídlený výrok satirika Jonathana Swifta, autora Gulliverových cest, jenž tvrdil, že „malé děti jsou výživné a zdraví prospěšné, ať dušené, pečené, smažené, či rožněné“. A co chystá firma dále? Debrecínku Žákyňka, paštiku Školní družina, šunkový nářez Sborovna, nebo snad Vepřový ocásek školního inspektora? Zlatý gothaj!