Platí ještě starý učitelský bonmot, že co se žáci nenaučí do Vánoc, to už se nenaučí vůbec? Tedy že podzimní část roku, kdy má žactvo i učitelský sbor ještě dostatek sil a svěžesti, je jako stvořená pro intenzivní studium, zatímco druhá polovina školního roku bývá roztěkaná a roztříštěná různými akcemi a výjezdy?
Přece jen jsem již starší pedagogický model, takže za mne určitě ano. A je to názor i mých kolegyň.
Zdeněk Dolanský, ZŠ Praha-Koloděje
Hlavně už neplatí bonmot, nebo spíš blbost, že žáci chodí do školy proto, aby do nich někdo sypal nějaké vědomosti a oni si to jako skladníci strkali do hlavy. Touhle metodou se vyčerpají už v půlce září. Interaktivní, individualizovaná, s realitou propojená výuka, která oběma stranám dává smysl, může efektivně probíhat klidně po celý rok včetně prázdnin.
Jan Jícha, Naše škola, Liteň
Tento bonmot neznám. U nás se vždy říkalo, že co se nestihne do maturit, tak už se nestihne. Tím tedy nemyslím maturitní ročníky, kde je to logické, ale ročníky nižší, na které také dopadají všeliké změny v rozvrzích v době maturit. Děti jsou roztěkané, učitelé musí přepínat mezi režimem škola – maturitní záležitosti naší školy – případné předsednictví nebo komisariát na jiné škole.
Veronika Válková, Gymnázium Na Pražačce, Praha
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.