Ozývají se hlasy, aby školy kladly důraz na tzv. wellbeing, tedy pocit tělesné a duševní pohody, smysluplnosti a naplnění života. Je to podle vás dobrý nápad, nebo další jepičí módní trend, případně něco, co ke školství patří už dávno? Jak si naplnění této idey vy osobně představujete?
Děti ve škole tráví většinu svého času. Stejně jako dospěláci v práci. A měly by se tam dobře cítit. Vždycky mě pobaví obavy rodičů, jejichž děti k nám čerstvě nastoupily. Bývají nervózní z toho, že děti jsou „nějaké šťastné a moc v pohodě“. A dokonce se po prázdninách těší do školy! Není to divné? Není! Tělesná a duševní pohoda je základ. Škola, kde si mám s kým promluvit, kde mě mimo jiné učí poznávat sebe sama, kde můžu dospělákům věřit, mám dobré klima ve třídě, jasně nastavená a smysluplná pravidla a fér přístup, má být samozřejmostí. Místem, kde se mohu napít, dojít si na záchod, říci slušně svůj názor a kde dostávám systematickou zpětnou vazbu i já. Škola je místo, kde mohu chybovat, a přesto se ke mně všichni chovají s respektem, protože respekt sami vyžadují. Tam přece zvládnu cokoli.
Gabriela Juránková, ZŠ Hello, Ostrava-Poruba
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.