Štěpánka Jislová se pohybuje na zdejší kulturní scéně zhruba dekádu. Její první větší práce se datuje do roku 2016, kdy zpracovala scénář Pavla Kosatíka pro komiksovou sérii Češi – Jak Beneš ustoupil Hitlerovi.
Rok nato vydala svou bakalářku z plzeňské Fakulty designu a umění, komiks Klášter Nejsvětějšího srdce. Ani jedno, ani druhé sice moc nepřesvědčilo. Výtvarně (a v druhém případě i scenáristicky) to byl spíš průměr. Jislová ale otevřela dvakrát symbolicky nosné, příznačné téma: souboj. Jak dobra se zlem, tak svobodné individuality se zotročující realitou. Bylo to její téma, jak se teď ukazuje v komiksu Srdcovka, víc než dvousetstránkové práci, na níž autorka dělala tři roky. Ten komiks je totiž právě o tom: jak se člověk nesnadno orientuje sám v sobě, v druhých, ve světě – jak náročné a bolestivé je poznávání možností a mezí vlastní existence.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.