Kdo čeká jednoznačné hlasité ano, bude dost překvapen. Sabrina Karasová mluvila o výhodách a nevýhodách českého a amerického školství s Petrou Gelbart, která aktuálně zažívá zkušenosti s oběma systémy.
Na záchodě pražské základní školy si obávané pubertální romské trio Vanessa–Sandra–Melissa o přestávce udělalo mejdan. Pouštějí si z mobilu hlasitou etnickou hudbu, rozpustily si vlasy a natřásají se v divokých choreografiích před zrcadlem.
Reakce českého školství na sebe nenechá dlouho čekat. Rozlícená němčinářka na děvy vletí a nekompromisně je žene do třídy. „A v tom je asi v kostce základní rozdíl mezi českým a americkým školstvím,“ komentuje Petra Gelbart příhodu, kterou jí vyprávím. „Tady v USA existuje mnohem větší šance, že učitelka tuhle událost vezme jako příležitost ke kulturnímu obohacení. Že vyzve ostatní děti, aby se k tanci přidaly, a sama se připojí. Zastává se tu filozofie vzájemného obohacování se kulturami. Určitě je takový přístup dohledatelný aspoň tady v New Yorku, promítá se do učebnic i do osnov.“
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.