Britská organizace Education Policy Institute zkoumala, kterak děti a dospívající používají internet a k čemu to vede.
Zveřejněná studie poukazuje například na to, že britská mládež (ještě společně s tou chilskou) tráví na internetu výrazně nejvíce času a ve sledované skupině se vyskytuje velké množství takzvaných extrémních uživatelů internetu. Nás však zajímá spíše jiný sledovaný faktor a tím jsou duševní poruchy. A tady už je spojitost s moderní komunikací zcela jasná: 12 procent dětí a mladistvých, kteří na sociálních sítích tráví denně pouze minimum času, trpí psychickými problémy. Ovšem v případě jejich spolužáků, již jsou na sociálních sítích více než tři hodiny denně, toto číslo vystoupá až na 27 procent, tedy více než dvojnásobek! A podobný poměr je i v případě šikany – extrémní uživatelé jsou jí vystaveni mnohem více než ti, kteří on-line sociální život vedou pouze velmi omezeně. Studie nakonec radí, že prostý zákaz nic nevyřeší; na rizika spojená s užíváním internetu by měly být děti připravovány stejně jako na jakékoli jiné možné životní starosti.