Jazyková škola Aaada funguje v Praze sedmým rokem. Založil jí nadšený hudebník Steve Hildebrand se svoji matkou profesorkou Vernou Hildebrand, která se už přes 40 let věnuje práci s dětmi a školení učitelů. Společně vytvořiliefektivní způsob výuky dětí pomocí hry a spolupráce s rodiči."Důležité je, aby se tu děti bavily a aby je neustále něco zajímalo. Proto je výukový software pojatý jako hra,"uvádí S. Hildebrand. Děti podle něj chápou najednou mnohem více informací než dospělí. Počítače jimmohou poskytnout zážitek stimulující zároveň několik smyslů, a tudíž získají víc informací potřebných k pochopení jazyka. Další osvědčené metody, jako množství hraček, knížek, obrázků, písniček, tance, skládaček a podobně se kvýuce používají už tradičně,"říká S. Hildebrand.Díky tomu, že se do výuky zapojují i rodiče, se děti naučí mnohem více."V jejich přítomnosti se cítí uvolněněji a neváhají zkoušet nové věci. Učíme rodiče, jak mají učit své děti, takže mají posluchači Aaady svéučitele stále u sebe,"zdůrazňuje S. Hildebrand. Podle něj děti úplně největší pokroky zaznamenávají na letních táborech s rodiči. Letos Aaada plánuje tři tábory pro děti s rodiči. Účast alespoň jednoho rodiče jepodmínkou, ale vítána je celá rodina"Největší předností našeho tábora jsou rodiče, kteří s velkým elánem pomáhají, aby byl pro jejich děti nezapomenutelným zážitkem. Od rodičů očekávám spolupráci a většinou jejich pomocpředčí moje očekávání. Pro rodiče to není dovolená, i když se tábor koná na krásném místě, kde není třeba vařit a uklízet. Jde o možnost vytvářet na táboře spolu s ostatními rodiči efektivní učební prostředí pro všechny děti,které je pak odmění rychlým pokrokem v angličtině,"uvádí S. Hildebrand. Z učebních materiálů získaných na táboře lze čerpat celý rok.Na opačném principu probíhají letní dětské tábory pro děti od 7 do 13 let: těch seděti účastní bez doprovodu rodičů. Rodiče sice mohou přijet pomáhat s táborovým programem, ale musejí se ubytovat v oddělených pokojích.Tábor se pořádá v ubytovacím zařízení Poustky - Škola v přírodě, které je vybaveno vším, co je nezbytné pro splnění evropských standardů. Děti pracují rozděleny do skupin na základě jazykových znalostí a společně jazykrozvíjejí po všech stránkách: psaní, čtení, mluvení a poslech."Cílem je dodat starším dětem sebedůvěru, která se jim bude hodit na začátku školního roku v hodinách angličtiny i v běžných životních situacích, kterévyžadují samostatné rozhodování a jednání,"uvádí S. Hildebrand.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.