Každý podzim seznamujeme děti se změnami v přírodě. Loni jsme pedagogický záměr zpracovali pomocí příběhu Ondřeje Sekory. Požádali jsme rodiče o cokoli na téma Ferda Mravenec. Nestačili jsme se divit, co všechno jsme mělinajednou k dispozici: knížky, hračky, omalovánky, stolní hry, CD, videokazety a dokonce čtyři kostýmy. Dvě dospělé příbuzné našich dětí se přišly představit coby Ferda s Beruškou. S dětmi si krátce povídaly, pak si s nimizaskotačily v tělocvičně a zůstaly i ve třídách. Udělaly radost nejen domácím, ale i dětem z MŠ v Píšti, které za námi přijely.Od toho dne děti strašně bavilo čtení na pokračování z Knihy Ferdy Mravence a porovnávání s filmovým zpracováním. S nadšením kreslily, obkreslovaly, vybarvovaly a vyráběly mravence i berušky. Studovaly život hmyzu vencyklopediích, přírodovědných filmech a pozorováním na vycházkách. Tančily, zpívaly, přednášely O Berušce, Na mravenčí pasece, Polámal se mraveneček. A hlavně se připravovaly na lampiónový Podzimní průvod broučků.Všechny děti v obci od dvou do sedmi let dostaly pozvánky pro celou rodinu s doporučením nezapomenout světýlka, tykadla a krovky."Broučci"se sešli na konci vesnice. Když v místním rozhlase začala hrát hudba adorazil i Ferda Mravenec, dal se průvod do pohybu. Cestou se přidali Beruška a Koník a u školky čekal i Brouk Pytlík. Ten pomohl dětem najít na zahradě poklad v podobě svítících náramků. Pak celý průvod pokračoval k cíli, kdeuž plápolal oheň, k dispozici byl horký čaj a taneční parket na dovádění a tancování. Když hlasité volání:"Ahóóój!"vše ukončilo, odešel Ferda a jeho kamarádi do školky, kde se z nich zase stali tři hodné tety ajeden prima tatínek.

Placená zóna

Silvie ŠremerováNakreslila Natálka Stošková, MŠ Vřesina.