Co pálí mateřské školy

V polovině října 2005 se uskutečnilo společné jednání představitelek soukromých MŠ, SPV-OJO a krajského poradního sboru MŠ při Krajském vzdělávacím a informačním centru Nový Jičín. Přítomné se dohodly na společném postupuvedoucím k vyvolání jednání s kompetentními orgány k řešení neuspokojivé situace, a to za podpory dalších profesních organizací, zejména v těchto oblastech:*snížení míry vyučovací povinnosti a) ředitelek MŠ - velkých právních subjektů (nad 8-10 a více oddělení), b) vedoucích učitelek v mateřských školách sloučených právních subjektů (MŠ nebo MŠ při ZŠ)*rovnost podmínek škol a požadavků na řídící pracovníky (ředitel ZŠ, ZŠ sloučené s MŠ a ředitelky MŠ)*jednoznačně vymezit právní postavení vedoucích učitelek, úvazky, platové zařazení, vše v souladu s jejich náplní práce*při stanovování rozpočtových pravidel na MŠMT zohledňovat strukturu předškolních zařízení v daném kraji, věkové složení pedagogů, navýšení mzdových prostředků v důsledku doplnění VŠ vzdělání*metodika financování - normativy počítat na 24, ne na 28 dětí, při dvou plných pedagogických úvazcích na třídu MŠ. Reagovat také na změnu vyhlášek (tzv. pětidenní děti po 1. 1. 2006)*úprava výkonových výkazů*dojde-li k prodloužení provozní doby mateřských škol, stanovit nejdelší možný denní hodinový rozsah pobytu dítěte v MŠ tak, aby délka pobytu odpovídala požadavkům na psychohygienu a individuálním zvláštnostem dítětedaného věku*přípravné třídy při ZŠ zřizovat pouze v případě, že v dané obci nemá pro tento případ dostačující vlastní kapacity stávající mateřská škola*při snahách o zlepšení podmínek předškolního vzdělávání úžeji spolupracovat s rodičovskou veřejností*sjednotit postup profesních organizací předškolního vzdělávání ke společnému prosazování profesních zájmů tak, aby činnost předškolních zařízení byla efektivní a příznivá pro důslednou realizaci kurikulární reformy.

Placená zóna