Bylo by úžasné najít metodu, která by pomohla všem dětem bez rozdílu znásobit jejich potenciál a možnosti, jak využít svou mozkovou kapacitu. Společnost Mensa tvrdí, že tenhle nápad se dá realizovat, a připravila program pro mateřské školy, který je založený na poznatcích neurologického výzkumu mozku. Kombinují se v něm různé techniky – motorická cvičení, učení symbolů, procvičování pozornosti, využití hudby a další – tak, aby stimuloval zvyšování počtu neuronových spojení (synapsí) v mozku. Trénink přispívá k rozvoji pohybové koordinace a motorických schopností a pozitivně působí také v prevenci dyslexie a při zmírňování poruch učení. Nedílnou součástí projektu je spolupráce s rodiči, jejichž zapojení výrazně zvyšuje výsledky tréninku. Projekt navíc počítá s dětmi „všeho druhu“, tedy nejen s nadanými, ale i s dětmi „pomalejšími“ a méně nadanými. Zástupci české Mensy tvrdí, že cvičení se dají přirozeně začlenit do běžných činností v mateřské škole i v rodině a že při správném přístupu ze strany dospělých děti ani nepoznají, že mají něco „navíc“. Také říkají, že školka nepotřebuje žádný zvláštní „instrumentář“ a že pomůcky, které jsou k programu třeba, jsou finančně nenáročné. Do programu se může zapojit každá mateřská škola; informace získáte na webu www.mensa.cz a můžete si o ně napsat na e-mail skolky@mensa.cz.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.