Se zájmem čtu články týkající se platů učitelek s dlouholetou praxí. Samozřejmě i já souhlasím, že učitelky, které se věnují této práci řadu let, by měly být náležitě ohodnoceny. Určitě všechny ostatní kolegyně potvrdí, že nejvíce zkušeností se získá právě zmiňovanou praxí. Ale co učitelky s VOŠ? Před několika lety jsem vystudovala vyšší odbornou školu pedagogickou a stejně jako kolegyně z vysokých škol jsem studovala po dobu tří let. Troufám si tvrdit, že studium na VOŠ je stejně náročné jako studium na VŠ. Tak jako na VŠ jsem musela splnit mnoho zkoušek týkajících se teorie, za dobu studia jsem prošla několika odbornými praxemi, musela jsem splnit několik kurzů a stejně tak jako učitelky s titulem Bc. jsem studium ukončila zkouškou (absolutoriem) a obhajobou absolventské práce, která nemá menší rozsah než práce bakalářská. K porovnání náročnosti a rozsahu učiva na VŠ a VOŠ bych dále chtěla zdůraznit, že pokud si studentka na VOŠ zvolí variantu kombinovaného (dálkového) studia, musí studovat čtyři roky oproti tříleté kombinované variantě studia bakalářského. Samozřejmě si vážím práce kolegyň s vysokoškolským vzděláním a zvýšení finančního ohodnocení jim přeji. Ale zároveň si myslím, že jejich erudovanost k práci učitelky v MŠ není o nic větší ani menší než učitelek s VOŠ a SPgŠ. Pevně věřím, že osoby zodpovědné za současný stav věcí si uvědomí nemalé problémy spojené se zavedením nových platových tarifů a tuto situaci co nejdříve změní k lepšímu. Doufejme, že ocení nesnadnou práci všech učitelek MŠ, bez rozdílu vzdělání, a uvědomí si nezpochybnitelnou důležitost předškolního vzdělávání v životě člověka.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.