Se zájmem jsem si v lednovém čísle Informatoria 3-8 přečetla názory Hanky Švejdové na dramatickou výchovu v mateřské škole a souhlasím s nimi. V POHÁDCE – mateřské škole, kterou jsem před mnoha lety pro radost dětí „poslala do světa“ – byla dramatika vždy jedním z preferovaných prostředků výchovného procesu. Dnes jako vysloužilá důchodkyně jsem pro děti pohádkovou babičkou a vedu s kolegyní kroužek dramatiky v mateřské škole nesoucí stále krásný název POHÁDKA. Jednou za rok seznamujeme kamarády ze všech tříd mateřské školy a také rodiče dětí navštěvujících dramaťáček s tajemstvím, „cože si v kroužku povídáme a na co si hrajeme“. Letos byl naším průvodcem a kamarádem pro děti píšící básník Jiří Žáček a jeho Abeceda. Z veršů a říkadel vzniklo malé pásmo provázející všechna písmenka abecedy. Práce s dětmi nebyla vůbec obtížná – zvukomalebné a námětem vtipné verše samy děti doplňovaly pohybem a písničkami. Tak vyřizuji vzkaz našich dětí po úspěšném veřejném vystoupení Jiřímu Žáčkovi: Pane básníku, děkujeme za básničky Abecedy. Až my budeme opravdovými žáčky v 1. třídě, budeme již znát všechna velká písmena od „A“ do „Z“!
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.