Vídeňská městská pohřební služba má kreativní marketing. V jejím e-shopu lze zakoupit upomínkové předměty typu USB ve tvaru kostry či rakve anebo sklenici medu z květin na ústředním hřbitově. K těmto suvenýrům nyní přibyla série hraček pro děti.
Jde o legovou kremační pec, figurky truchlících pozůstalých i nebožtíků, smuteční kočár s vraníky, pohřební tramvaj či celý hřbitov s náhrobky. Podle ředitele městské pohřební firmy Markuse Pintera se nápad na prodej hraček zrodil na základě rozhovorů s klienty, kteří si nevěděli rady s tím, jak o smrti blízkého hovořit s dětmi. Na neobvyklý sortiment hraček kriticky zareagoval český dětský psycholog Václav Mertin: „Představa, že bych dítěti doporučoval, aby si hrálo s rakvičkou, věnečkem a mrtvolkou, mi přijde nesmyslná. Děti už v mladším školním věku sice dokážou pochopit ztrátu člověka na kognitivní úrovni, nechápou ale její důvod a důsledky.“ Jaký je odborníkův názor na hračkové zbraně včetně mačet či střel dum-dum, panenky voodoo nebo rukavici s noži Freddyho Kruegera, není redakci znám.