Jak po letech hodnotíte existenci Školního vzdělávacího programu (ŠVP)? Pomohl vám lépe koncipovat skladbu učiva, nebo to byla pro vás jen další úřední formalita?
Naše škola vytvořila ŠVP opravdu poctivě a originálně. Tím jsme se skutečně výrazně vyprofilovali, ale zároveň jsme si zadělali na trvalé problémy s učebnicemi a s přestupy dětí z jiných škol. A po těch letech se stále více ptám, jestli nám to vlastně za to stálo. Budu doufat, že ano.
Michal Černý, ZŠ Praha-Klánovice
S odstupem si myslím, že celá věc s ŠVP nebyla promyšlená. Školy ušily svůj plán horkou jehlou, víceméně tak, jak jely doposud. Na spoustě škol je to jenom věc, která leží v pomyslném digitálním sklepě. Jediný benefit snad byl v tom, že se na školách začalo víc uvažovat o formách výuky, což přineslo zpestření žákům i kantorům. Vzhledem k tomu, že v současné době jsou jediným konceptem českého základního a středního školství povinné přijímací zkoušky a maturita, ocitli jsme se v podivném polopružném patvaru. Celé školství je vlečeno dobrými instinkty tisíců učitelů, kterým dodneška nikdo nepředstavil vizi, co by vydržela alespoň do příštího ministra.
Marcel Šuslík, ZŠ Praha-Modřany
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.