Online archiv

Vydání: 6/2012

O PŘIJETÍ DO FIRMY EMCO ROZHODUJÍ I ZNÁMKY

Nina Rutová, 6/2012
* Co vás napadne, když se řekne škola?

SBÍRÁME LÉČIVÉ BYLINY

Marie Opršálová, František Roček, 6/2012
Základní škola v Lipnici nad Sázavou je plně organizovaná, ale menší venkovská škola, která kromě jiných aktivit organizuje a podporuje sběr léčivých bylin. Již několikrát jsme přemýšleli, zda tuto činnost neukončit, ale nakonec stejně každý rok vyvěsíme a rozešleme seznam sbíraných rostlin s ceníkem.

BOMBA JE SKVĚLÁ HRAČKA!

Nina Rutová, 6/2012
Také se bavíte při filmových groteskách situacemi, v nichž si lidé přehazují jeden druhému syčící bombu? Tento pocit můžete sami zažít s didaktickou hrou Tik tak bum!, neboť nevíte, kdy vybuchne, ale můžete ji podat někomu dalšímu, teprve když splníte úkol. Ředitelky pražské mateřské školky Libocká Dany Chroustovské jsem se zeptala, čím je hračka zároveň didaktická.

PRÁZDNINY S PRAVOPISEM

6/2012
SERIÁL JAZYKOVÝCH FEJETONŮ PAVLY LOUCKÉ

MAJÍ SE DĚTEM DÁVAT ZA VYSVĚDČENÍ DÁRKY?

Pavel Říčan, 6/2012
Bez přemýšlení bychom nejspíš řekli: Samozřejmě, proč ne? Děti dostávají dárky pod vánoční stromeček, k svátku nebo k narozeninám, tak proč ne na konci školního roku, zvlášť když se celý rok snažily, mají dobré výsledky a přinesly krásné známky? Děti se na dárky těší a nás jako rodiče nebo babičky a dědečky, jakož i další příbuzné zase upřímně těší, když jim můžeme udělat radost.

VÝZVA

6/2012
ZÚČASTNĚTE SE CELONÁRODNÍ ANKETY KALIBRO S RODINOU A ŠKOLOU

ŠKOLA MÝCH SNŮ

6/2012

ZAHRADNÍ SLAVNOST, PATRONI A KUNRATICKÉ VĚTRNÍKY

Kateřina Círová, 6/2012
Na Základní škole Kunratice pořádáme každý rok Zahradní slavnost. Je to největší společenská událost školy a oslavujeme jí úspěšné zakončení školního roku. Zajímavé na této akci je, že ji pořádají a organizují rodiče ve spolupráci se Střediskem volného času při ZŠ Kunratice.

LSTÍ A KLAMEM

Hana Zahradníčková, 6/2012
Francouzský recept na zvýšení čtenářského apetitu dětí

LABYRINTEM PAVUČIN A HADŮ

Jan Voda, 6/2012
Mezi nejkontroverznější témata, která se dotýkají každodenní spolupráce rodiny a školy, patří inovativní učebnice matematiky z nakladatelství FRAUS. Nová koncepce, sama o sobě mimořádně pozoruhodná svými důrazy na přemýšlení, tvořivost, řešení problémů a objevování, určitě v řadě škol a rodin způsobila matematickou revoluci, ale rovněž přivedla mnoho rodičů, žáků, ba dokonce i vyučujících do úzkých. Na řadě škol dokonce pořádají zvláštní kurzy pro rodiče, které přeučují zažité matematické postupy, aby byli s to zvládnout domácí úkoly, dohonit zanedbané učivo během nemoci nebo se s dítětem doučovat.

ŽÁCI Z MĚLNÍKA SE STARAJÍ O MEDIALIZACI CHEMIE A FYZIKY

Alena Horňáková, 6/2012
Zajímavé pokusy v laboratoři, práce s kamerou, fotoaparátem a diktafonem, atraktivní přírodovědné exkurze, animování filmů podle vlastních scénářů, žáci v roli pozorných pozorovatelů, reportérů a žurnalistů, spolupráce s VŠCHT, tvorba pracovních materiálů pro chemické pokusy, propojení humanitních témat s přírodovědnými, zbrusu nová chemická laboratoř. To vše je společné unikátnímu grantovému projektu, který v říjnu 2011 odstartoval na ZŠ Jungmannovy sady Mělník. Iniciátorkou celé akce je Miroslava Bělochová, vyučující fyziky a chemie, která tímto projektem reaguje na problémy, s nimiž se ve své pedagogické praxi musela potýkat - malá atraktivita přírodovědných předmětů mezi žáky, nevyhovující kapacita a vybavení staré laboratoře a nedostatek učebních osnov pro laboratorní cvičení.

POMOCNICE LÍZA

Markéta Literová, 6/2012
Matouš byl odmalička jiný než ostatní děti. Znalost písmenek předstihla dovednost chodit bez plínky, hrál si jinak, často sám, monotónně si jezdil s autíčky, nesnášel a stále nesnáší ironii. Nevěděla jsem, zda to je tím, že je extrémně nedonošený, nebo odlišností jeho osobnosti. V šesti letech mu byl diagnostikován Aspergerův syndrom (pasivní forma), a mně jako mamince se tak trochu ulevilo. Jeho odlišnost získala jméno a já získala nový náhled na jeho výchovu.