Online archiv

Vydání: 1/2016

Umění komunikace s dětmi

1/2016

Kouzelný slabikář

1/2016

VLASTNORUČNĚ VYRÁBĚNÉ MODELOVACÍ HMOTY

Bc. Radka Johana Paterová, 1/2016
Modelínu můžeme dětem do školky koupit nebo jim ji vyrobit. Doma nebo ve školce vyráběné modelovací materiály přinášejí dětem radost z tvořivé práce a zároveň slouží k rozvoji jemné motoriky, smyslového vnímání i fantazie.

František Koukolík o kritickém myšlení

1/2016
Asociace předškolní výchovy a Katedra primární pedagogiky PedF UK Praha zvou na setkání s prof. MUDr. Františkem Koukolíkem, DrSc., na téma kritické myšlení. Kritické myšlení je pečlivé a uvážené rozhodnutí o tom, zda nějaké tvrzení přijmeme, odmítneme, nebo se o něm zřekneme úsudku. Kritické myšlení je obrana proti vlivu iracionality, reklamy, propagandy, indoktrinace a vymývání mozku, obecně proti manipulaci. Termín: pátek 22. ledna 2016 od 13.00; místo konání: Pedagogická fakulta UK Praha, M. D. Rettigové 4, Praha 1 (aula); účastnický poplatek: 100 Kč, členky APV, pracovníci PedF UK Praha a studenti zdarma. Můžete přijít bez přihlášení. Kdyby došlo ke změně, zveřejníme ji na našich webových stránkách.

Povinný předškolní ročník a jeho důsledky

Mgr. Marie Těthalová, 1/2016
V září 2017 by děti, kterým již bylo pět let, měly do mateřské školy chodit povinně. Počítá s tím novela školského zákona. Co tato novinka, která v historii našeho školství nemá obdoby, přinese? Co všechno ovlivní? A s jakými případnými problémy a výzvami se školy budou muset potýkat?

Pro nejlepší dobrůtky zaletím si do budky!

1/2016
Potřebujeme dřevěné špachtle (6 kusů), lepidlo Herkules nebo tavnou pistolku, vatu, provázek, pastelky, nůžky, tvrdý papír A6, tuhé lepidlo.

Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ

1/2016

Dítě s postižením sluchu v mateřské škole

Mgr. Marie Těthalová, 1/2016
Současný inkluzivní trend, ale i snaha rodičů dětí s postižením své potomky posílat do běžných škol a školek, vedou k tomu, že se i v mateřských školách setkáme s dětmi, které mají za ouškem sluchadlo nebo které mají kochleární implantát.

DĚTI ZE ŠKOLKY POMÁHAJÍ NEMOCNÝM KAMARÁDŮM

Kolektiv učitelek odloučeného pracoviště MŠ Sluníčko, Vrchlického 19, Šumperk, 1/2016

Komunikace dítěte v předškolním věku

Mgr. Anna Bubláková, 1/2016
Na tom, zda s námi bude dítě komunikovat a jakým způsobem, se podílí nepřeberné množství faktorů, jako je například jeho slovní zásoba, fyzický či psychický stav, způsob námi pokládaných otázek, náš postoj k dítěti, zvolené téma konverzace.

Král a chuďas -sociální rozdíly mezi dětmi

PhDr. Daniela Kramulová, 1/2016
„Já jsem dostal velkýho závoďáka, lítacího drona a taky závodnickou helmu a lyže, co samy točí, a pojedeme na ledovec,“ vykřikuje Matěj. Robin a Kristinka dostali tablety a vášnivě se dohadují, kdo má lepší hry…

Slovník speciální pedagogiky, Přehled speciální pedagogiky

1/2016
Knižní tip