Online archiv

Vydání: 4/2016

Rodičům na nejhezčí cestu

4/2016

Jak na žáky

4/2016
Při každodenní práci se žáky se učitelé setkávají s různými náročnými situacemi. Formou krátkých příběhů z praxe kniha nabízí způsob, jak se s těmito situacemi lze vypořádat. U každé z nich je uvedeno několik možných řešení (dobrých i různým způsobem rizikových) ze strany pedagoga, která jsou následně rozebrána z hlediska dopadu na žáka a jeho výchovu, na třídní kolektiv a atmosféru, která v něm panuje, a na celý učitelský sbor a školu. Knihu napsala Martina Tesařová a zakoupíte ji na

Nick a Tesla a nebezpečná laboratoř Nick a Tesla a armáda běsnících robotů

4/2016
Steve Hockensmith, Bob Pflugfelder Praha, Triton 2015

Hry plné nápadů a fantazie

4/2016
Naděžda Kalábová Praha, Portál 2016

ČTENÍM ROZVÍJÍME MYŠLENÍ DĚTÍ

Učitelky MŠ Růžová, Chomutov, 4/2016

OSLAVA ČARODĚJNIC U KYNOLOGŮ

Naďa Randáčková, MŠ Blatenská, 4/2016

KVALIFIKOVANÝ UČITEL? NEDOSTATKOVÉ ZBOŽÍ

4/2016
Vyplývá to z analýzy společnosti Profesia.cz. Učitelství je obor, který je zejména psychicky náročný, vyžaduje vysokoškolské vzdělání, ale finanční i společenské ohodnocení této profese je nízké. Platy ve školství jsou o čtvrti nu až třeti nu nižší v porovnání s průměrem vysokoškolsky vzdělaných pracovníků, jsou menší i ve srovnání s dalšími profesemi placenými z veřejných zdrojů.

Co je příčinou problémového chování dětí?

Mgr. Marie Těthalová, 4/2016
Na tuto otázku se na loňských Speciálně pedagogických dnech, které pořádá Univerzita Palackého v Olomouci, zaměřila Mgr. Kateřina Štrausová, DiS. Ve svém výzkumu sledovala, jak prožitá krize ovlivní chování dítěte a jaké jsou možnosti případné intervence.

Papír a vody maličko, vykouzlím si autíčko!

4/2016
Potřebujeme rozpustné ruličky od toaletního papíru, formičky na cukroví (vykrajovací, jednoduchého tvaru), vodu, akrylátové barvy, štětec tenký kulatý, komponenty na zavěšení přívěsku. Námět a foto: Ivana Smutná Ilustrace: Jana Slavíková

Hodně cukru, málo zeleniny. Tak jedí české děti

Mgr. Marie Těthalová, 4/2016
Jak to, že dítě s nadváhou je zároveň podvyživené? Proč by děti neměly jíst tolik vepřového masa? A jak je naučit jíst luštěniny? To jsou témata, k nimž se vyjadřuje Doc. PhDr. Slávka Fraňková, DrSc., uznávaná odbornice na dětskou výživu.

Co dokáže rozvod rodičů

PhDr. Daniela Kramulová, 4/2016
Otcové i matky mají mnohdy dojem, že malé děti rozvod zasáhne méně než ty starší: lecčemu ještě nerozumějí a snáze si zvyknou na nové poměry. Psychologické výzkumy bohužel naznačují, že ve skutečnosti neexistuje věk, v němž by dítě rozpadem rodiny netrpělo.

Školskou legislativu čekají změny

Mgr. Marie Těthalová, 4/2016
Zákony se mění průběžně, ale změny, jimiž v poslední době prochází školská legislativa, jsou zásadní a je třeba se na ně připravit. Týkají se mimo jiné zavedení povinného předškolního vzdělávání a také inkluze.