Online archiv

Vydání: 5/2016

Kluk na větvi

5/2016
Vtipný a lehce potrhlý příběh ve stylu Astrid Lindgrenové a Roalda Dahla o sirotkovi Johanovi, který se ze všeho nejvíc na světě chce naučit číst… Jenže nemůže chodit do školy, protože nechce skončit v dětském domově. Až se jednoho dne náhodou seznámí s jedním výstředním dospělým, co miluje knihy stejně jako Johan. Knihu napsal Danny Wattin a zakoupíte ji na

Cvičení pro pohodlné

5/2016

Šimonovy pracovní listy 24 Do přírody za zvířátky

Jana Pokorná, 5/2016
Kateřina Konvalinová, ilustrace Edita Plicková Praha, Portál 2016

Svět plný hádanek

Mgr. Marie Těthalová, 5/2016
Zuzana Pospíšilová, ilustrace Aneta Žabková Praha, Portál 2016

ŠKOLNÍ INSPEKCE K PLACENÝM KROUŽKŮM

ČŠI, 5/2016

AKADEMICI ČTOU DĚTEM

Ing. Martina Urbánková, 5/2016

CITERKA - JEŠTĚ JI NEZNÁTE?

MgA. Kamila Zenklová, 5/2016
Do mateřských škol se pomalu začíná dostávat hudební nástroj, který v České republice neznáme, ale který má svého příbuzného v citeře, u nás široce rozšířené v době předválečné. Citerka je jednoduchý hudební nástroj, který slouží zároveň jako hračka, i jako výborná didaktická pomůcka. Nástroj rozvíjí hudební sluch a intonaci už v nejranějším období dětského věku. Umožňuje dětem hrát i zpívat současně v poloze pro ně přirozené, což v tomto věku neumožňuje žádný jiný dětský nástroj. Tím pomáhá předcházet deformitám dětského hlasu. Je vhodná nejen pro rozvíjení spontánní muzikality dětí, ale cvičí i jemnou motoriku, soustředění, trpělivost a vytrvalost. Jak se používá? Pod struny se vkládají jednotlivé listy s českými lidovými písněmi a děti podle nich drnkají kytarovým trsátkem. Manuální obtížnost hry zvládají již děti od 4 let. Určitou píseň poznají podle obrázku na každé kartě, není třeba umět číst ani znát noty. Citerku lze využít k různým hudebním hrám a dětským improvizacím. Některé z nich jsou obsaženy v sadách, které se s citerkou dodávají, závisí pak na kreativitě učitele. Citerku můžeme používat v dětských kolektivech, (ve školkách, školách i v ZUŠ), jako další nástroj k Orff ovu instrumentáři nebo samostatně. Splňuje nejen nároky kladené na hudební nástroje, ale také přísnější pravidla pro výrobky určené dětem (CE). A odkud tedy citerka pochází? Jedná se o tradiční ruský lidový nástroj, který je dodnes využíván a je hojně rozšířen i v Bělorusku, odkud se dováží k nám. Pro více informací o tomto nástroji a sadách písní, které lze k němu objednat, navštivte stránky www.citerka.cz.

PRIMÁTORSKÁ ŠKOLIČKA SE ZAPOJILA DO POMOCI NEMOCNÝM DĚTEM

Andrea Gahurová, 5/2016
Uspořádat sbírku pro onkologicky nemocné děti bylo pro nás velkou výzvou, kterou jsme velmi rádi přijali a pustili jsme se do ní s velkým odhodláním a chutí . Vždyť pomoc dětem by měla být samozřejmostí ! Nikdo z nás neví, kdy bude zase on potřebovat pomoc druhých. Nad naše očekávání jsme zaujali spoustu lidí, kteří mají srdce na správném místě. V naší mateřské škole se postupně začaly shromažďovat hračky, hygienické potřeby, léky, ale i peněžní dary. Tím jsme se přesvědčili o tom, že i to málo co děláme, děláme správně! Plně naložené auto se vydalo 26. ledna 2016 směr Jihlava, kde jsme měli dohodnuté místo setkání pro předání naší sbírky. Všechny věci jsme s radostí předali mamince, která je jednou ze zakladatelek Nadačního fondu Šance školáčkům. Sama má s touto nemocí své zkušenosti , proto se rozhodla pomáhat těm dětem, které to na své cestě životem nemají jednoduché. Její odhodlání pomáhat druhým je neskutečné! Všem „onkotetám“ přejeme hodně sil a elánu do jejich náročné a nelehké práce. Tímto bychom také rádi poděkovali všem, kteří se s námi do sbírky zapojili, a tí m nám pomohli vykouzlit radost a úsměv na tvářích všech malých pacientů. I malý dar může být velkou pomocí. Namalovala Amálka Kynclová, ŠD při ZŠ Jungmannova, Roudnice n. L.

„JÁ KOUŘIT NEBUDU“

5/2016

Město a zahrada, prostor pro dětskou fantazii

Mgr. Marie Těthalová, 5/2016
Děti jsou hravé a mají spoustu nápadů. A my máme několik možností , jak s jejich nápady naložit. Na dvou tvořivých dílnách, které mateřským školám nabízí Nadace Proměny, jsem měla možnost pozorovat, co se stane, když děti zaujmeme, inspirujeme je, a pak dáme prostor jejich fantazii.

Pár barevných křidýlek, a už je tu motýlek!

5/2016
Srdce ze stužek…

Naučme děti správným návykům v péči o chrup

PhDr. Helena Chvátalová, 5/2016
Základním předpokladem, aby mělo dítě zdravý chrup, jsou zdraví rodiče se zdravým pohledem na život. Děti se učí především od svých rodičů - pokud rodiče nepovažují pravidelné a správné čistění zubů za důležité, těžko to naučí své dítě. Cílem správné péče je, aby dětský chrup minimálně do 10 let věku vůbec neonemocněl.