Učitelka Hanzlíková pečlivě zkoumá 25 příkladů násobení z jedné části cvičebnice matematiky pro třetí třídu. Za domácí úkol vybere žákům 12 z těchto 25 příkladů, o nichž si myslí, že se v nich žáci setkají se všemi možnými oblastmi problémů, na něž se obvykle při provádění této matematické operace narazí. Další den úkoly vybere a rychle zkontroluje správnost výsledků. Práce pak žákům vrátí s jasným označením správně a nesprávně provedených kroků. Protože příklady pečlivě vybrala, mohla žákům poskytnout lepší zpětnou vazbu na méně příkladech, než jakou by byla schopna poskytnout, kdyby zadala všech 25 příkladů nebo kdyby příklady za domácí úkol vybrala náhodně.Zatímco si žáci prohlížejí opravené úkoly, opravují chyby a začínají pracovat na dalším zadání, učitelka si zavolá Tomáše, Galinu, Marii a Jakuba, kteří úkol vůbec neudělali. Učitelka: "Je mi líto, že jste mi nedali příležitost pomoci vám naučit se, jak se provádí tento druh násobení." Tomáš: " Já bych to udělal, ale..." Učitelka Hanzlíková ho přeruší: "Teď není důležité, proč jsi to neudělal. Domluvme se teď, kdy budete moci tento úkol provést, abych jej mohla opravit a vrátit vám jej dřív, než dnes odejdete ze školy. Je třeba to udělat, abyste se mohli učit počítat dále. Uděláme to takto. Nechám vás vypočítat těchto 12 příkladů hned po obědě, kdy ostatní budou zkoušet péci chleba. Až příklady vypočítáte, já je po skončení dnešn
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.