HRAJEME SI S FILIPEM 3, 4

Angelika PennerPraha, Portál 2004Jaké potřeby má předškolák? Chce si stále ještě hrát, přitom má ale většinou velký zájem o věci, které na něj čekají ve velké"opravdové"škole; je zvídavý, ale rychle se unaví. Proto by případná předškolní přípravaměla zachovávat hravou formu, měla by být dostatečně atraktivní a zajímavá. V současné době není problém vybrat"učební"materiál pro předškolní výchovu. Který je ale ten pravý? Pracovní listy pro předškoláky by mělybýt přehledné, neměly by obsahovat zbytečné detaily a děti by měly úkol pochopit již z grafického zpracování listu. Úkoly nesmí vyžadovat nějaká zdlouhavá vybarvování nebo dokreslování (předškolní děti se poměrně rychle unaví).Děti také potěší, pokud je úkoly provází nějaká postavička (zvířátko...). Všechna tato kritéria splňují sešity Hrajeme si s Filipem 3 a 4 autorky Angeliky Penner. Hrajeme si s Filipem 3 je zaměřeno na srovnávání, sledování čar,procvičení pozornosti, představivosti a rozvíjení matematických představ. Některé úkoly trénují orientaci v prostoru (děti se seznamují s pojmy doprava a doleva), jiné hledání stejných písmen (nejde o výuku čtení, spíše oseznámení s tvary, některé děti se ale při podobných cvičeních spontánně naučí písmena). V tomto bloku najdeme složitější cvičení. Hrajeme si s Filipem 4 má v podtitulu"Pozorujeme a porovnáváme". V tomto souborunajdeme jednodušší cvičení, děti tedy nehledají stejné tvary písmen, ale zvířátek; autorka sem zařadila také rozdílové obrázky, jednoduché počítání, bludiště, půlené obrázky nebo hledání detailů na velkém obrázku. Bloky Hrajemesi s Filipem 3 a 4 uvítají (stejně jako předchozí dva díly) nejen učitelky mateřských škol a rodiče, ale samotné děti. Zábavná cvičení je totiž nebudou nudit.

Placená zóna

Mgr. Marie Těthalová