Záměrem naší školky, stejně jako všech ostatních, je snaha o dobrou vzájemnou spolupráci a komunikaci s rodiči. Klasické třídní schůzky se nám zdály málo přínosné. Většina komunikace byla vedena ze strany pedagoga a rodiče jen naslouchali. Nápad na změnu se zrodil na semináři logopedické prevence Mgr. Mariky Kropíkové. Původně se jednalo o spolupráci s rodiči v rámci logopedické prevence. Jak jsme jej tedy realizovali? Celý týden žila naše třída pohádkou O třech medvědech. Pohádkový příběh jsme postupně odhalovali, snažili jsme se o jednoduchou dramatizaci a výtvarné zpracování. Na konci týdne děti pohádku dokonale znaly. Abychom přiblížili rodičům, jak se skrze pohádku s dětmi učíme, zpracovali jsme 12 jednoduchých úkolů. Ty byly zaměřeny na všechny oblasti smyslového vnímání, sebeobsluhu, hrubou a jemnou motoriku, rozumovou stránku např. předmatematické představy, převyprávění příběhu. Stanoviště s úkoly jsme umístili po celé školce. Rodič přečetl dítěti úkol a sledoval, jak si při něm povede. Mohl si zaznamenat, co potřeboval, a na konci cesty měl každý možnost konzultace s učitelkou. Realizace schůzky proběhla v čase před zápisem do základní školy. Rodiče předškoláků tak měli možnost vidět, jak jsou jejich děti zdatné, případně kde je potřeba ještě něco doladit. Právě oni ocenili tuto akci jako velmi přínosnou. Požádali jsme rodiče o vyplnění krátké ankety ke zhodnocení akce. Z výsledků jsme byli nadšeni. Rodiče považovali čas strávený s dětmi odpoledne za velmi přínosný, mnohdy se dozvěděli o svém dítěti to, co by doma nezpozorovali. A pro nás byl splněný hlavní cíl - otevřely se nové dveře ke vzájemné a smysluplné komunikaci zábavnou formou pro děti i rodiče.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.