Město, ve kterém žijeme
Marie Divišová, Radana Kempová Bc., 6/2009Jedním z nejrozsáhlejších témat našeho třídního vzdělávacího programu bylo město. Tímto námětem jsme se zabývali téměř dva měsíce. Mateřská škola je umístěna v centru sídliště, a to nás inspirovalo k řadě výtvarných činností. Společnému tvoření předcházely vycházky do okolí, během nichž si děti prohlédly nejen panelové i rodinné domy, školy, obchody a zdravotní středisko, ale navštívily také frýdecký zámek obklopený nádherným parkem nebo sportovní halu a stadion. Během těchto krátkých výletů diskutovaly o účelu jednotlivých staveb, porovnávaly bydlení v panelových a rodinných domech. Nedaleký park nám posloužil k pozorování stromů v zimě. Zde jsme také nasbírali materiál k jejich výrobě. Pak již stačily jen čtvrtky, tuše, vodové barvy, a dílo začalo. Na papíry různých formátů děti špejlemi kreslily tuší obrysy domů, vybarvily je vodovými barvami a vystřihly. Nalepením na krabičky domy získaly stabilitu. Papírové rolky děti natřely hnědou tuší a vyplnily je nasbíranými větvičkami. K výrobě aut nám posloužily menší krabičky a barevný papír, který děti natrhaly na kousky a použily k oblepení. Fixem dokreslily detaily a kola pak zhotovily z víček od plastových lahví a špejlí. Stojí za zmínku, že dalšími podtématy tohoto rozsáhlého projektu byly i zajímavé „Profese“ nebo „Přijel cirkus“. V závěru děti porovnávaly způsob života ve městě a na vesnici. Při hodnocení celého tematického bloku jsme dospěli k závěru, že žijeme v krásném městě obklopeném přírodou, které je třeba zvelebovat a chránit, aby nám v něm bylo dobře. Náš domov je především tam, kde jsou naši nejbližší, které máme rádi.