Když vidíme, že se k sobě děti chovají hrubě, vztekle hážou věcmi nebo ničí druhým to, co zrovna dělají a co je baví, jsme okamžitě ve střehu, připraveni zasáhnout. Zvlášť pokud se to odehrává v dětském kolektivu mateřské školy. Nejde zdaleka jen o zajištění aktuálního fyzického i psychického bezpečí dětí, ale také o dlouhodobé budování celkové atmosféry důvěry a vzájemných vztahů.

V mateřské škole se po prázdninách znovu setkávají děti, které se už znají, ale několikatýdenní zážitky z dovolených či příměstských táborů, spojené s jinými denními režimy i požadavky, vyžadují zpracovávání a sdílení letních vzpomínek a postupné „znovuvplouvání“ do rytmu života mateřské školy. A přicházejí také nové děti, které nemají zkušenosti s pobytem v dětském kolektivu, nebo dokonce ani s pobytem mimo rámec vlastní rodiny.  

Placená zóna

Daniela Kramulová