Úroveň: začátečníci, pokročilí; organizace: všechny děti na zemi, na židlích (před tabulí); aktivita: procvičovací, rytmicko-pohybová; cíl: jazyk – oblečení, části těla, přídavná jména big, small, cold, spojení s pohybem; čas: 15–20 minut; příprava: tabule, fixy nebo nakreslený obrázek sněhuláka podle popisu v básničce. Básnička I am a big snowman, look at me, These are my buttons – one, two, three. These are my eyes And this is my nose I wear a hat and a scarf. Brrrr… it’s cold! Náměty pro práci s dětmi Look at the board…! What am I drawing? Učitelka kreslí na tabuli velkou kouli… Yes, it`s a ball!… Is it big? Is it small?… Yes, it`s big!… And what about this?… Učitelka kreslí menší kouli na tu první (prostřední část sněhuláka). Yes, it`s a ball, too. Is it big? Is it small? Yes, it`s smaller… And this one? Big or small? Yes, this ball is small. Big and small. Učitelka ukazuje rozdíl ve velikosti… And now… What am I drawing? Učitelka kreslí dvě oči. Yes, there are two eyes… And what`s this? It`s a nose! Perfect! Do you know what it is? It`s a snowman!… Snowman… How many buttons has he got?… Děti počítají: One, two, three!… Is it warm? Look at the sky!… It isn`t sunny, it`s cold!… brrrr!… Učitelka naznačuje pohybem… And the snowman is wearing… Yes, a hat!… and… a scarf!… It`s cold!.. Now listen to the rhyme… Učitelka předříkává básničku a přidává k tomu pohyb podle obsahu básničky. Děti se postupně přidávají. Variace Učitelka může první verš obměňovat různými dalšími přídavnými jmény, která se děti naučí: I am a happy (sad, tall, fat, thin…) snowman. Děti si také mohou zazpívat písničku o deseti malých sněhulácích na melodii Ten little Indians: Ten little snowmen nebo Ten happy (sad, fat…) snowmen. Opposites Chant Úroveň: pokročilí; organizace: všechny děti sedí před tabulí (na židlích, na zemi); aktivita: rytmizační; cíl: jazyk – nácvik rýmované básničky s námětem přídavných jmen a jejich protikladů; čas: 15–20 minut; příprava: tabule, fixy nebo obrázky různých sněhuláků (postaviček) a druhů počasí (oblečení…) podle pořadí v říkance a rovněž stejně pod sebou. Říkanka Fat, thin, big, small, Fat, thin, new, old, Fat, thin, small, tall, Fat, thin, warm, cold. Náměty pro práci s dětmi Look at my pictures here… What is it?… A snowman?… Very good!.. This snowman is fat… Učitelka několikrát opakuje výraz. And this one is thin… Dále ukazuje na jednotlivé obrázky a popisuje, jací sněhuláci jsou na obrázcích. And now once more… Fat, thin, big, small… Fat, thin… And this hat is new… and this one is old… Fat, thin, new, old… And look at these snowmen… This one is… small! Great!… But this one is tall!… Fat, thin, small, tall… and look, it`s warm, the sun is shining… It`s warm… But there`s cold… brrrr!… Fat, thin, warm, cold. Let`s repeat! … once more… a učitelka předříkává jednotlivé verše. Verše společně několikrát s dětmi zopakuje. Když má již dojem, že děti říkanku znají, začne obrázky postupně otáčet (umazávat), pokaždé otočí jeden nebo dva, až nakonec žádný nezůstane kresbou vzhůru. Děti by říkanku měly umět již i bez nápovědy. Variace Jestliže se děti naučí tato přídavná jména, můžeme je využít v obměnách např. písničky Ten little Indians: Ten old/young/tall snowmen…

Placená zóna