Soumrak televize?
Barbara Čechová, 6/2007Televize zřejmě brzy přestane být nejvlivnějším médiem. Nová, interaktivnější média ji pomalu ale jistě z tohoto postu vytlačují. O tom a o dalších změnách se jednalo letos v květnu na Summitu Evropských televizí v Lucernu. Na letošním summitu Evropských televizí zástupce BBC Andy Wilson nabídl pesimistickou vizi o popularitě televizního vysílání. Připomněl, že v roce 1997 ovládala publikum jen dvě netištěná média: rozhlas a televize. O deset let později je těchto médií mnohem více - internet, iPody, mobily, podcasty, video on demand a další. Zatímco v roce 1997 sledovala večer šestičlenná rodina komplet televizní vysílání, o deset let později sedí otec rodiny před počítačem a čte informace o pohybu na burze, jeho manželka si na dalším počítači chatuje s kamarádkami, dcera poslouchá iPod, jeden syn hraje PC hru a další si na mobilu stahuje hudbu. Televize je ale v této domácnosti zapnutá i v roce 2007. Dívá se dědeček. O tom, co způsobil nárůst počtu médií, vědí své rodiče, kteří k přidávání časových denních limitů pro televizi mají o vrásku navíc při vytváření složitých výpočtů, kolik hodin před jakým druhem média mohou jejich potomci strávit. Přičemž začíná být více než zřejmé, že dnešní mladí mají radši počítač než televizi.