Online archiv

Vydání: 6/2016

Vesmír v kostelecké Kytičce!

6/2016
Jednou ráno za mnou přišla Karolínka s nápadem: „Nemohli bychom si povídat o vesmíru? Vymysli něco.“ A tak jsme dali hlavy dohromady a vznikl týdenní projekt „Co ukrývá obloha, aneb Kde bydlí Marťani?“

Děti chápou život i smrt po svém

Mgr. Marie Těthalová, 6/2016
Říká to Marti na Špinková z pražské organizace Cesta domů, jež poskytuje odbornou péči umírajícím a těm, kteří o ně pečují. Mezi pečující často patří i děti , protože pokud se umírání a smrt odehrává v domácím prostředí, přirozeně se s ním setkávají. A je potřeba s nimi o tom mluvit.

NÁMĚTY PRO TVOŘIVOU PRÁCI

6/2016
Přání s motýlkem

Logopedická prevence aneb Půl roku s Beruškou Breptalkou

Jana Mlynková, Mgr. Lenka Tomcová, 6/2016
V naší mateřské škole si uvědomujeme, že se neustále zvyšuje počet dětí s narušenou komunikační schopností a specifi ckými poruchami učení, proto byl zařazen ve školním roce 2015/2016 do nadstandardních akti vit kroužek Beruška Breptalka, který se zaměřuje na rozvoj komunikačních dovedností a předcházení komunikačních obtí ží.

SCHOPNOST HRÁT SI MÁME OD PŘÍRODY

Mgr. Marie Těthalová, 6/2016
Říká to Mgr. Eva Svobodová z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kde působí na katedře pedagogiky a psychologie. Tvrdí, že účelem hry je zažít pocit radosti , a dovednosti , které při ní získáme, jsou vedlejším, ale velice cenným produktem.

Letní provoz ve školce

PhDr. Daniela Kramulová, 6/2016
Já do žádné cizí školky nechci! Zuzanka tam taky nechodí, jede s babičkou k moři," nazlobený křik se mění v ukřivděné pofňukávání. Pěti letá Vendulka zpomaluje krok tím usilovněji, čím víc se s maminkou blíží k budově školky s prázdninovým provozem. Jak pracovat s takovými dětmi, když na adaptaci vlastně ani není čas?

Komunikační kompetence učitele aneb Výchova slovem

Bc. Petra Škrdlíková, 6/2016
Schopnosti a dovednosti učitele hrají důležitou úlohu v ovlivňování vývoje dítěte i vytváření jeho vlastních kompetencí. Ráda bych se zamyslela nad komunikačními kompetencemi pedagoga, nad tím, jak pracuje se slovem, jak si je vědom toho, jakou sílu slovo má a jak může působit v životě dítěte.

Učitelka mateřské

6/2016
školy a dnešní společnost

MATEŘINKA 2016

6/2016

Poslanci přehlasovali prezidentské veto

6/2016

Integrace obohatí život dětí s posti žením

MGR. IRENA HOLEMÁ, PHD., 6/2016
Mateřská škola v Arabské ulici v pražských Dejvicích integruje děti se speciálními vzdělávacími potřebami přes 25 let. O tom, jak integrace probíhá, kdo se na ní podílí a jak dětem prospívá, mluví ředitelka školy Mgr. Irena Holemá, PhD.