Je funkční gramotnost v předškolním vzdělávání novým pojmem? Jak souvisí se současnými kurikulárními dokumenty a je v mateřských školách běžnou praxí?
Seminář se zabývá teoretickými základy funkční gramotnosti, systematizací pregramotností, jejich prolínáním a cílí především na problematiku pregramotností, které ještě nejsou v předškolním vzdělávání zcela zakotveny. Dále nabídne praktické postupy a metody při tvorbě vzdělávací nabídky a propojení aktivit mířících na utváření různých gramotností u dětí předškolního věku. V poslední části se v rámci diskuze a předávání zkušeností zaměří na utváření pregramotností a účinný rozvoj potenciálu dětí v souvislosti s naplňováním cílů RVP PV v praxi.
Je ředitelkou mateřské školy, která se ve svém ŠVP kromě jiných oblastí zaměřuje právě na rozvoj funkční gramotnosti dětí. Je členkou Mensy České republiky, je zapojena do projektu společnosti H-MAT (Hejného metoda) „Kolegiální podpora - společná cesta k individuálnímu rozvoji pedagogů“. Byla školitelkou celostátního projektu ve spolupráci s MŠMT „Planeta internetu“.