Strukturované učení je ucelený speciálně pedagogický přístup, uzpůsobený specifickým potřebám a stylu učení dětí s poruchou autistického spektra (dále jen s PAS). Metodika strukturovaného učení vychází především z TEACCH programu (program celoživotní podpory lidí s autismem od narození až do dospělosti) a jeho základem jsou behaviorální kognitivně-behaviorální intervence (je postavena na teoriích učení a chování). Jen ten, kdo rozumí, co se od něj chce, může jednat odpovídajícím způsobem. K principům strukturovaného učení patří: individualizace, vizualizace, strukturalizace, motivace.
Cílem semináře je seznámit účastníky s principy strukturovaného učení a jeho zavádění do prostředí mateřské školy. Seminář bude obohacen o příklady dobré praxe, ukázky konkrétních pomůcek, motivační karty a fotografie vizualizace prostředí.
Vystudovala PedF Univerzity Palackého v Olomouci, obor Učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvláštní péči. Následně absolvovala mnoho stáží a kurzů nejen v Čechách, ale i v zahraničí. V současné době pracuje jako speciální pedagog SPC NAUTIS Praha, vedle toho lektoruje, publikuje odborné knihy, články a recenze na www.autismport.cz. Externě spolupracuje s Fyzio Beskyd Frýdek Místek a Astra klinikou v Praze pro děti s neurovývojovými poruchami.