Prožitkové učení funguje na bázi objevnosti a celostním (holistickém) přístupu při zapojení co nejvíce smyslů. Objevností je myšleno to, že dítě samo skrze vlastní aktivitu objevuje nové skutečnosti. Teprve po těchto zjištěních probíhá reflexe, kdy se děti navzájem podělí o nová zjištění. Proces je tedy přesně opačný vzhledem k transmisivnímu přístupu, kdy učitel předává hotové poznatky.
Prožitkové učení využívá zejména vnitřní motivaci jako nejefektivnější cestu pro zájem dětí o učení se novým věcem.
Na semináři si účastníci jak teoreticky, tak prakticky ukáží možnosti implementace prožitkového učení do běžného dne v mateřské škole.
Vystudoval Učitelství pro MŠ a Učitelství pro 2. stupeň ZŠ, obor angličtina a dějepis na ZČU v Plzni. Pracoval 5 let jako učitel v mateřské škole, 3 roky působil jako odborný asistent na ZČU, kde se věnoval postgraduální přípravě budoucích učitelů MŠ. V nakladatelství Portál mu vyšly tituly Učitelem ve školce, Děti a senioři a Den v mateřské škole.