Auto je nejdražší spotřební zboží, které si můžete koupit. Ať úmyslně, nebo ne, vysílá do světa vzkaz o svém majiteli. Mnoho z nás dává svému autu dokonce i jména. Ženy mívají k autu jiný vztah než muži. A všímavý pozorovatel by toho dokázal prohlídkou vašeho auta zjistit o vás a vašem životě víc, než je milé. Tady je několik zajímavých poznatků z „psychologie aut“.
Zaneřáděné auto
Auto typu popelnice může naznačovat, že majitel na pořádek moc nedá. Možná je chaotik, nebo jsou pro něj podstatnější jiné věci než uklízení. Nepořádek v autě také údajně naznačuje liberálnější politické postoje. Často ho najdeme u kreativních a kosmopolitních osobností. Výrazný smysl pro pořádek naopak podle psychologů ukazuje na konzervativní postoje a konvenční uvažování. Nicméně obrázek může být zkreslený, majitel se může třeba právě stěhovat, nebo zrovna přivezl smečku dětí z tábora a stav auta tomu odpovídá. Jinak pořádkumilovný řidič právě polyká v koupelně léky na nervy, nemá čas uklízet. Závěry se dají vyvodit až po několika pozorováních. Tolik odborníci.
Hudba a knihy
Auto nám prozradí mnohé i o hudebním vkusu majitele, a tím nepřímo i něco o jeho osobnosti. Psycholog by se zaměřil samozřejmě na CD, která v autě zůstala. Podíval by se také, jestli majitel nenechal na sedadle třeba mikinu s potiskem nějaké skupiny. Hudební preference jdou ruku v ruce s určitými osobnostními rysy. Třeba vyznavači hip hopu nebo country jsou společenštější a energičtější, celkově více extravertovaní. Milovníci popu jsou údajně také spíš extraverti, tolerantnější, svědomitější a konzervativnější. Klasická hudba, jazz a opera naznačuje vyšší vzdělání, stejně jako náročnější knihy nebo rozmanité tiskoviny v autě.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.