Není třeba být jmenovitý, protože problém je obecný. Zkrátka, v jedné základní škole na okraji Prahy cvičili druháci v písance písmenka a cifry. Jeden žáček měl numera trochu šišatější, a tak mu paní učitelka napsala do písanky komentář: „Číslice se ti vůbec nepovedly. Nedal sis moc záležet.“
Netvrdím, že to byla adekvátní a pedagogicky vhodná reakce. Nebyla. Jenže to, co následovalo, také moc adekvátní nebylo. Rodiče, které učitelčin komentář pobouřil, stránku z písanky ofotili a dali ji na Facebook. A ještě navíc ji zaslali expertovi na vzdělávání, aby dodal svůj názor.
Na Facebooku se k písance vyjádřilo mnoho rodičů, kteří na adresu paní učitelky nešetřili šťavnatými, zhusta dehonestujícími výrazy. Servítky si nebral ani expert, tedy rozuměj učitel, co učení pověsil na hřebík a teď lektoruje učitele – radí, kritizuje, publikuje. Expert si přisadil ironickými slovy o podporujícím hodnocení nazývaje pachatelku incidentu zásadně učitelkou v uvozovkách. A byl to nejspíš on, kdo kauzu – zde by uvozovky byly rozhodně na místě – poskytl médiím. Jedna soukromá televize s ní vyrukovala dokonce v hlavních zprávách.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.