České dráhy rozjely kampaň Společně za čisté vlaky zaměřenou proti sprejerům. Pravdou je, že divoké graffiti často hyzdí vlakové soupravy, z nichž mnohdy není ani vidět ven. Odstraňování tohoto vandalismu stojí dráhy navíc miliony.
Nádraží proto zaplavily plakáty a billboardy s provokativními slogany jako „Výtvarně vzato, tohle je propadák roku, nečmárej na vlaky, ať se neztrapníš“, „I tvoje máma by to namalovala líp, nečmárej na vlaky a založ radši kapelu“ či „Vítěz soutěže Mazanice týdne, nečmárej na vlaky a najdi si radši holku“. Samozřejmě už se ozvaly hlasy, že hesla jsou nevhodná či sexistická, ale jak jinak oslovit tuto specifickou subkulturu než údernou nadsázkou? Snad jen v případě sloganu „Počmáráš vlak zvenčí, chobot se ti zmenší“ se autoři kampaně nechali unést freestyle poetikou až příliš. A uvidíme, jak bude vypadat právě startující kampaň Učitelé jsou třída, která chce zvýšit prestiž pedagogického povolání. Snad bude podobně invenční jako knihovníci v Blansku, kteří propagovali čtenářství heslem: „Jenom kráva si vystačí po celý život s jednou knihou“.