Barbara Čechová si ve svém článku (Pět velkých otazníků koučování, Pd 11/07) vybrala zajímavé a zároveň ožehavé téma, které je v poslední době v našich vzdělávacích kruzích často diskutováno. V článku mne zaujalo několik věcí; zaměřím se na důležitost získání souhlasu koučovaného k cílům jeho koučinku. Je právem zadavatele, který platí za koučování nemalý peníz, aby jasně viděl a mohl hodnotit výsledky. K tomu je ovšem potřeba, aby byly známy úrovně měřených veličin před koučováním a po něm a aby byly stanoveny jasné SMART cíle (tedy cíle Specifické, Měřitelné, Akceptované, Reálné a Terminované). Ale co když s tím nesouhlasí koučovaný? Jednou ze zásad úspěšného koučování je hned v první fázi zjistit současné úrovně schopností a dovedností koučovaného, a to pokud možno přímo od koučovaného, nebo s jeho souhlasem. Ve druhé fázi je třeba shodnout se na cílech a procesu koučování, a to s koučovaným. Je tedy velice důležité, aby koučovaný souhlasil hned v první a ve druhé fázi se zadavatelem. Propojení systému hodnocení a koučování dává výborné výsledky rozvoje zaměstnanců na nejrůznějších úrovních.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.