V tematickém programu"Ochrana živočichů"nám pomohla výzdoba ve třídě. Na zeď jsme zavěsili velikou stonožku z kulatiny s kůrou s drhanýma nohama a tykadly. Děti stonožce vymysleli jméno Leontýnka. Začali jsme čístpříběhy z Knížky Ferdy Mravence a poté si děti podle ní malovaly živočichy. Uvolňování zápěstí trénovaly na kolečkách housenky.Domečky: Z roliček od toaletního papíru vyráběly domečky chrostíků (polepené papírky, látkami, knoflíky, korálky, barevným pískem, kořením, omotané vlnou, mušličkami).Pavučinka a pavouček. Omotáním tří špejlí uprostřed spojených jsme vlnou vytvořili pavučinky a pavoučka zhotovili z poloviny skořápky od ořechu a čtyř"chlupatých drátků"na čištění dýmek.Otázky a odpovědi. Děti nalepily doma na výkres látku. Z výkresů jsme vystřihli kola a vytvořili tělo housenky, na které připevňujeme otázky a odpovědi dětí týkající se života hmyzu, ale i člověka, např.:"Co potřebujemek životu? Co kdo dělá po celý den?"Hmyz na výstavě. Děti s rodiči vyráběly různé druhy hmyzu: koníka z kukuřice a drátků; vosu z kukuřice s párátkem a černými proužky; pavouka ze stočených novin omotaných provázky; housenky z klubíček, kaštanů, obalů navajíčka, malované barvami na sklo; motýlky z listí a látky; mravence ze slepených ořechů. Dvě housenky upletly babičky dětí. Výstavka veškerého hmyzu byla umístěna do haly u šatny.Písně, říkadla, pohybové hry. Mravenčí ukolébavka, Spadl brouček, Včelka, Seděla beruška, Tancovala žížala. Na mravence-průzkumníky (hledání cest, překonání překážek, pomoc kamarádovi), Na housenky (chůze v zástupu).Pracovní listy. Předškoláci mají volně přístupné zavěšené složky s pracovními listy, které jsme také tematicky přizpůsobili.Pavučina přátelství. Komunikovali jsme pomocí klubíčka, které děti sedící v kruhu posílají kamarádovi.

Placená zóna

D. Pospíšilová, S. Doležalová ; MŠ Dubová, Brno