Krabicová pohádka

Při odpoledních činnostech ve školní družině klademe důraz na rozvoj tvořivých a zobrazovacích schopností dětí a neustále hledáme způsoby k zajímavé a tvořivé práci. Děti mají radost z toho, že dokážou své nápady a myšlenkyuplatnit. Společně s dětmi nás jednoho dne napadlo, že se podíváme do pohádkového světa. A tak jsme si začali povídat o pohádkách, které jsme slyšeli ve škole, o pohádkách, které jsou v čítankách, o těch, které si můžeme půjčitv knihovně, o pohádkových knížkách, které máme doma, až jsme se dostali k nápadu vytvořit pohádku vlastní.Nejprve si děti zahrály na spisovatele, kteří psali pohádku, a potom se z nich stali malíři, kteří k pohádce vytvářeli vhodné ilustrace. Všichni se najednou ocitli ve světě fantazie a zatoužili se dostat do pohádky.Myšlenka to byla bezvadná. Jenže kde vzít kouzelné sluchátko? Děti začaly přemýšlet a vzniklý problém vyřešily po svém. Rozhodly se, že vytvoříme krabicové postavičky a sestavíme pohádku vlastní.Zvítězila pohádka o drakovi, který měl rád princezny. První postavičkou, kterou jsme vytvořili, byla princezna, další drak a postupně se naše papírová pohádka tvůrčím způsobem rozvíjela až do doby, než jsme využili všechnypřinesené krabice.Práce s papírovými krabicemi není příliš náročná. K práci jsme potřebovali tapetové lepidlo Apeko, novinový a kancelářský papír. Každá krabice se musí dokonale polepit bílým papírem, aby se na ni dalo malovat. Náročnějšípráce nastala, až když jsme tvarovali hlavy pohádkových postaviček. Základem je menší krabice, na kterou se přidává vrstva novinového papíru a zahlazuje se do obloukového tvaru. Nakonec spojíme lepidlem krabicové tělo apapírovou hlavu a čekáme do druhého dne, až lepidlo zaschne.Přilepíme na hlavu vlasy z vlny a můžeme pokračovat v dotváření pohádkové postavičky malováním vodovými barvami, temperami nebo mořidly rozpustnými ve vodě. Při malování postaviček děti uplatní své výtvarné schopnosti adovednosti a vytvářejí postavičky podle svých představ. Jakmile jsme papírovou pohádku dokončili a uklidili celou třídu, společně jsme vymysleli veršovanou pohádku.Naši noví pohádkoví kamarádi zdobí naši třídu a my jsme rádi, že si můžeme společně s nimi hrát a povídat. Dokážete si představit třeba rozhovor prince a princezny? Nebo dokážete napodobit princeznu, která se učí přišívatknoflíky?

Placená zóna

N. Kalábová