Uvítala jsem dotazník v Informatoriu 3-8 č. 10/2005 pro ředitelky a vedoucí učitelky MŠ. Těší mě, že je ze strany odborníků zájem o to, jak MŠ fungují, jaké mají potíže, radosti i bolesti. Věřím, že výsledky z ankety budouzveřejněny. Velmi by mě zajímaly. Třeba by byly zajímavé i pro MŠMT. Dnešní mateřské školy mají mnoho neduhů. Na jedné straně nedostatek dětí a snižování úvazků či propouštění. Na straně druhé plné mateřinky na hranicikapacity, kdy učitelky mohou jen těžce docílit individuální práce, prožitků u dětí. Rovněž slučování škol se ve všech případech neukazuje jako optimální a ideální. Stále nejsou legislativně dořešeny kompetence a povinnosti tzv.vedoucích učitelek.Možná jsou podobné dotazníky, zájem odborné i laické veřejnosti a podpora všech zúčastněných cestou ze začarovaného kruhu a posílením morálního kreditu mateřských škol.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.