Jeho hry a cvičení jsou svými motivacemi dětem blízké. Povzbuzují je a objevují jejich další možnosti, rozvíjejí fantazii, povzbuzují zájem o hudbu a zpěv. Mohou se tak radostně projevit přirozené vlohy dětí. Umožňují zavčas identifi kovat a dále rozvíjet jak pohybové, tak hudební nadání. Děti se dokážou vyjadřovat i vlivem toho, co v jeho hudbě cítí a vnímají. Je nejen pedagog a hudební skladatel, ale především člověk, který umí předat své zkušenosti a dokáže „pohladit po duši“. Čas, který děti v mateřské škole prožijí, by jim měl přinášet radost, a to je v hudebně-pohybovém kroužku naplněno velmi silně. Vytváření základního hudebního cítění, aby děti lépe chápaly a prožívaly to, co jim hudba a pohyb nabízí. Při příležitosti životního jubilea pana Emila Hradeckého se také zamýšlíme nad tím, kolik učitelek a dětí jeho umělecká tvorba ovlivňuje. To už jsou stovky dětí. Těžko bychom asi hledali třídu mateřské školy, ve které písničky Emila Hradeckého nezazněly. Velkým pomocníkem jsou pro učitelky nahrávky písniček, pohybových her, tanečků a metodických pomůcek. Přejeme pevné zdraví a spoustu dalších báječných hudebních nápadů, které přinášejí učitelkám i dětem radost a přecházejí z generace na generaci. Citujeme Pavla Jurkoviče: „Je pro mě vždycky hodné obdivu, jaké šíře výkonů je schopen tento skromný a nenápadný člověk jménem Emil Hradecký.“
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.