Nesoustředěná, neklidná, patrně trpí poruchou učení. Na základě doporučení pedagogů se vydala matka se svou osmiletou dcerou na vyšetření ke specialistovi. „Vaše dcera není nemocná, je tanečnice. Přihlaste ji do taneční školy,“ zněl jeho verdikt.
V taneční škole to bylo úžasné, byla tam spousta lidí jako já, kteří nevydrželi sedět, kteří se museli hýbat, aby mohli myslet, vzpomínala později bývalá žákyně. Příběh Gillian Lynne, tanečnice, choreografky a spoluautorky slavných muzikálů Kočky a Fantom opery, vypráví pedagog, spisovatel a vzdělávací poradce Ken Robinson na jednom ze svých vystoupení v Ted Talks. Dnes by této dívce možná diagnostikovali ADHD a předepsali prášky na zklidnění, dodává.
Dnes by neobyčejně bystrá, pohybově i hudebně nadaná dívka patrně mohla splňovat i diagnostickou kategorii tzv. dvojí výjimečnosti, která v sobě spojuje výjimečné schopnosti a nadání s nejrůznějšími handicapy. Potřeby i schopnosti těchto dětí zůstávají ve školách velmi často nerozpoznané.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.