Online archiv

Vydání: 2025_07_zari

Legrační knihy pro chytré děti a naopak

Mgr. Marie Těthalová, 2025_07_zari
Co tak dětem nabídnout ke čtení? Dvě vtipné obrázkové knihy, které vyšly už koncem minulého školního roku, se hodí ke společnému prohlížení, předčítání i přehrávání. Povídala jsem si o nich s jejich redaktorkou Pavlou Nejedlou.

Pozor na parazitární nákazy u dětí

PhDr. Helena Chvátalová, 2025_07_zari
V loňském roce na tomto místě vyšel článek o svrabu, který způsobuje zákožka svrabová (Informatorium 3–8, č. 2/2024). To však zdaleka není jediné parazitární onemocnění, které nás, a hlavně naše děti může ohrozit.

Agresivita u dětí

Daniela Kramulová, 2025_07_zari
Když vidíme, že se k sobě děti chovají hrubě, vztekle hážou věcmi nebo ničí druhým to, co zrovna dělají a co je baví, jsme okamžitě ve střehu, připraveni zasáhnout. Zvlášť pokud se to odehrává v dětském kolektivu mateřské školy. Nejde zdaleka jen o zajištění aktuálního fyzického i psychického bezpečí dětí, ale také o dlouhodobé budování celkové atmosféry důvěry a vzájemných vztahů.

Denní program v MŠ pohledem upraveného RVP PV

-red-, 2025_07_zari
Denní program v mateřské škole má být dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV, 2025) stálý a zároveň dostatečně flexibilní. Splnění této podmínky je zásadní pro respektování pojetí a naplňování cílů předškolního vzdělávání.

Ovoce či zelenina patří ke každému školnímu jídlu

Mgr. Marie Těthalová, 2025_07_zari
Jak se bude jíst ve školách? Bude tam dětem chutnat? A jak se budou stravovat děti s různými dietami? O tom jsem si povídala s Alexandrou Košťálovou, která se podílela na vzniku nové vyhlášky o školním stravování.

Sociální připravenost – základ úspěšného startu do života

-red-, 2025_07_zari
Zapomeňme na pracovní listy jako hlavní měřítko připravenosti! Nový Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV) staví do popředí sociální a emoční kompetence.

Všichni spolu a bez rivality. Tak by to mělo vypadat ve školce

Mgr. Marie Těthalová, 2025_07_zari
Ondřeje Koželuha není třeba dlouze představovat. Tentokrát jsme si povídali o proměně předškolního vzdělávání, o kooperativním učení i o atmosféře, která může dětem předškolního věku přinést pohodu i podpořit jejich vývoj.

Co mě na tom všem vlastně láká...

Mgr. Marie Těthalová, 2025_07_zari