Děti s Aspergerovým syndromem či vysokofunkčním autismem se na první pohled ničím neliší od svých zdravých vrstevníků, jen se chovají trochu zvláštně. Rodiče ani učitelé v mnoha případech nevědí, že za jejich zvláštním chováním,které někdy vypadá jako drzost nebo nevychovanost, je závažná psychická porucha.Martin navštěvuje čtvrtou třídu. Prospěch má velmi dobrý, obzvlášť vyniká v matematice. Často mívá problémy kvůli nenapsaným úkolům a zapomenutým sešitům. Delší řečový projev před třídou je pro něho příliš obtížný. Častose na něco dokola vyptává. Na strohé příkazy reaguje negativisticky, má neustále tendenci"diskutovat". Má potíže s úpravou (začíná psát například od prostředku stránky). Mnohdy je psaní nečitelné, vydává hoza vlastní písmo. Ve třídě nemá kamaráda. O přestávkách si vypisuje nadpisy z novin a čte televizní programy. Při pobytu na škole v přírodě se bál chodit na toaletu, nechtěl jíst určitá jídla, nesnášel procházky aodmítal převlékání...(Z dopisu učitelky ZŠ)
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.