ad: Dobré školní klima stojí na spolupráci

Dostalo se mi do ruky zářijové číslo Informatoria 3–8 a musím poděkovat Mgr. Marii Těthalové za velmi pravdivý článek Dobré školní klima stojí na spolupráci. Zvlášť odstavec, který uvádí titulek Zaměstnanci tvoří tým, psal opravdu člověk, který si váží práce provozních pracovníků. Konečně se nám dostalo alespoň trochu zastání, i když jen touto formou. Věřte mi, že jsme vděčni za jakoukoli podporu. Pracuji již 8 let jako školnice v MŠ, mám středoškolské vzdělání ukončené maturitou a myslím si, že se snažím opravdu pomáhat při práci s dětmi, strašně bych si přála pracovat jako učitelka, ale bohužel je to přesně tak, jak píšete v článku – pro nás provozní pracovníky nejsou finance na případné vzdělání a ani na naše mzdy, které nám vláda sníží od nového roku o deset procent, protože se z nás stávají státní zaměstnanci. Myslíte si, že se to neodrazí na naší spolupráci s pedagogickým personálem, kterým chce ministr školství peníze naopak přidat? Poraďte nám, jak se máme nadále snažit pomáhat, když budeme mít sotva minimální mzdu. Jsme opravdu nerovnocenní členové týmu? Děkuji vám a velmi si přeji, aby se něco z vašeho článku opravdu stalo – třeba jen to odborné, lidské a demokratické vedení, které třeba ocení pomoc provozních pracovníků, bez kterých by mateřské školky nemohly dost dobře fungovat. Nebo se někde najdou peníze, aby i provozní pracovníci měli šanci získat minimální pedagogické vzdělání.

Placená zóna

Milana Dubná