Článek Mám ve třídě „příliš“ chytré dítě z prosincového čísla se objevil i na webových stránkách Rodina.cz. Nabízíme vám komentáře rodičů, kteří mají nadané dítě a snaží se pro ně najít tu pravou školu, začlenit je mezi ostatní děti… Diskusi zahájila Caira, maminka dvou malých kluků: „Jak to jednou budeme řešit? Tuhle otázku si kladu téměř denně. Staršímu synkovi bylo pět. Před třetími narozeninami uměl celou abecedu, před čtvrtými počítat, před pátými plynule číst celé věty. Jeho zájmy se také odlišují od toho, co zajímá jeho vrstevníky - zná pojmy jako sopka, láva a magma, dokáže vysvětlit souvislosti. Je abnormálně zvídavý. Ve školce vše akceptují, podporují ho - snad se podobného přístupu dočkáme i ve škole a najdeme učitelku, která bude ochotná věnovat se mu také individuálně a s níž se nám bude dobře spolupracovat.“ Podobně šikovného synka má i diskutující, která se představila jako Cvičenka. „Našemu malému je čtyři a půl roku. Umí už číst, sčítá i odčítá. Nikdo jsme ho to neučili, ale když se zeptal, tak jsme mu vysvětlili, jak se které písmenko jmenuje a tak. Trochu se bojím, aby pak v první třídě moc nezlobil, už teď toho umí hodně a to ještě není ani předškolák. Je hodně aktivní, o všechno se zajímá - teď třeba ,studujeme‘, jak funguje krevní oběh. Naše školka je fajn, ale ve třídě je pětadvacet dětí a učitelka mu nemůže pořád něco vysvětlovat. A co škola? Mám ho vyčlenit z kolektivu a zapsat ho do nějaké specializované školy pro nadané děti, nebo ho nechat na základce a pak ho přihlásit na osmiletý gympl? Nevím si s tím rady,“ popisuje maminka šikovného kloučka.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.