Již delší dobu se potýkáme s problémem nesprávného úchopu kreslícího náčiní, ztuhlostí kloubů ruky a křečovitým držením a manipulací jak tužky, tak např. nůžek u dětí předškolního věku, zvláště u nastupujících prvňáčků. V letošním roce jsme nabídli dětem a jejich rodičům možnost zapojit se do intenzivního třítýdenního tréninku grafomotorických dovedností. Rodiče tuto možnost uvítali, a tak v březnu probíhala tato netradiční aktivita s překvapivým zaujetím všech zúčastněných. Rodiče byli informování o cíli akce na nástěnce, osobně i informačním letáčkem. Samozřejmá byla i denní konzultace s učitelkou. Denně jsme prováděli s dětmi dvoufázový trénink složený z uvolňovacích cviků kloubů ruky, včetně prstů a z grafi ckého vyhotovení pracovního listu. Na tento trénink navazovala třetí fáze domácího opakování. Děti tak denně třikrát cvičily, samozřejmě s vhodnou motivací říkadel a hry a vytvořily tři stejné pracovní listy. Všechny práce byly dětem zakládány do složek a děti sledovaly svoje výsledky na hodnotícím listu. Dbali jsme nejen na lehkost grafi ckého vyjádření, ale i na správné držení těla, natočení listu, vizuomotorickou správnost a koordinaci, držení kresebného náčiní a uvolnění během grafické práce. Zapojily se všechny děti přítomné po čas aktivity ve velkém oddělení a jejich rodiče. Velmi nás překvapil nejen zájem rodičů a dětí, ale také jejich zodpovědný přístup a poctivost domácí přípravy. Vyhodnocení bylo krásným zážitkem pro děti. Byly dekorovány stužkou absolventa grafomotorického tréninku, dostaly omalovánky a sladké odměny, které si domů odnášely se složkou svých prací.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.