Online archiv

Vydání: 3/2007

ŠKOLA PĚSTUJE MINDRÁKY

Barbara Čechová, 3/2007
ESTER KOČIČKOVÁ

POMOZ MI, ABYCH TO MOHL UDĚLAT SÁM!

František Morkes, 3/2007
Tváře významných osobností na bankovkách národních měn nahradilo na eurobankovkách vyobrazení významných stavebních památek. A tak v roce, kdy si kulturní svět připomínal 50. výročí jejího úmrtí, zmizela z bankovek i tvář jedné z nejznámějších osobností světové pedagogiky. Marie Montessori inspirovala pedagogický systém pyšnící se jejím jménem, který je v současnosti stále živý.

14 HER SE JMÉNY A PŘÍJMENÍMI

Martina Šurová, 3/2007
Jak vznikla naše jména? Jak poznáme zahraniční jména a příjmení? Hrátky se jmény mohou být inspirací pro hodiny českého jazyka i pro volnou chvíli.

“OBJEVY“ UČITELE ZAČÁTEČNÍKA

Dana Svátová, 3/2007
Na žádné vysoké škole jakéhokoli oboru vás pro praxi dostatečně nepřipraví, to podstatné spraví až zkušenosti v oboru. O učení to platí dvojnásob.

K ČEMU JE REFORMA UŽITEČNÁ?

Zdenka Vodrážková, 3/2007
Vzpomínám si, jak jsme před sedmnácti lety věřili, že všechno, co se nám v našem školství nelíbí, se odstraní a dále je budeme jenom zlepšovat. V prvních několika letech se to dokonce dařilo…

I CHYTRÉ DĚTI NĚKDY POTŘEBUJÍ POMOC

Jana Morsteinová, 3/2007
Jaké mohou být důvody neprospěchu dítěte ve škole? Ne vždy za špatným prospěchem stojí nedostatečnost dítěte.

POMOC, MOJE DÍTĚ SE NEUMÍ UČIT!

Jana Morsteinová, 3/2007
„Na základce byl jednička a na střední to najednou nejde. První půl rok samé špatné známky! Problém zřejmě tkví v tom, že se neumí učit…“ Možná, že máte s vaším dítětem podobnou zkušenost. Jak naučit děti učit se? Jak vypěstovat pravidelnost?

BARVY ŠKOLNÍHO ŽIVOTA

Daniela Kramulová, 3/2007
Zajímá vás, jaká ve vaší škole panuje atmosféra? Jak efektivní je výuka jednotlivých předmětů a zda žáci nejsou ohroženi šikanou, drogami či závislostí na hracích automatech? Odpovědi prý můžete získat snadno, rychle a levně, testování stačí objednat přes internet…

OPDOVÍDÁ PHDR. IDA VIKTOROVÁ

3/2007
PORADNA

NOSÍM SI PRÁCI DOMŮ. CO S TÍM?

Iva Štětovská, 3/2007
Kdy končí můj pracovní den? Jak oddělit pracovní život od soukromého? Řada profesí se v současné době vyznačuje tím, že si jejich představitelé „nosí práci domů“. Vzniká potřeba flexibilního pracovního místa i času, narůstá počet lidí pracujících z domova. Do popředí tak vystupuje otázka redefinování pracovního času a prostoru.

KDYŽ SE ŘEKNE… VÝCHOVNÝ PORADCE

Stanislav Adamec, 3/2007
Když o sobě někdo v Americe prozradí, že dělá výchovného poradce, je okamžitě odměněn pochvalnými výkřiky: „Jak zajímavé!“, „Skvělá práce!“ nebo „Gratuluji.“ Pokud bude to samé o sobě tvrdit Čech, okolí většinou ani neví, čím se dotyčný vlastně živí. Aniž bychom museli projevovat stejné nadšení jako Američani, měli bychom u veřejnosti zvýšit povědomí o činnosti a možnostech této profese.

UKÁZKA TEMATICKÉHO PROJEKTU: KŘEČEK

Ludmila Plesná, 3/2007
Jak vypadá projektové vyučování v praxi? Ukážeme vám, že matematice, čtení a psaní se děti mohou učit třeba prostřednictvím chování křečka. Je to pro ně ta nepřirozenější cesta.