Online archiv

Vydání: 7/2012

PUSU MI UČITELKA ZALEPILA LEUKOPLASTÍ

Nina Rutová, 7/2012
* Co vás napadne, když se řekne základní škola?

BEZPRÁVÍ

David Vacke, 7/2012

MEZILIDSKÉ VZTAHY A ČEŠTINA

Pavla Loucká, 7/2012
SERIÁL JAZYKOVÝCH FEJETONŮ PAVLY LOUCKÉ

ŠKOLA, KTEROU SI RODIČE VYTVOŘILI SAMI

7/2012
V České republice je již řadu let poměrně vysoká svoboda v oblasti formy vzdělávání. Můžete dítě svěřit základní škole, můžete si školu vybrat, můžete děti učit doma. Rozhodli jsme se, že prozkoumáme další cestu, a zůstali jsme na ní.

UČÍME ANGLIČTINU DOBŘE?

Sylvie Doláková, 7/2012
Často se v médiích objevují výsledky testů, které ukazují, jak jsou na tom naše děti se znalostí angličtiny - tedy povinného cizího jazyka. Výsledky nejsou nijak povzbudivé. Podívejme se na příčiny tohoto neblahého stavu.

REAKCE RODIČŮ

7/2012

JAK POMOCI DĚTEM S DYSFUNKCEMI ČÍST A POROZUMĚT

Eva Navrátilová, 7/2012
Speciálně pedagogické diagnostice dětí s převážně mentálním postižením nebo s kombinací dalších vad se věnuji od září 2010. Zhruba ve stejné době jsem se setkala s metodou Brigitte Sindelárové nazvanou Deficity dílčích funkcí.

PROČ NEPOUŽÍVÁM PŘI VÝUCE NĚMČINY UČEBNICE

Michal Mleziva, 7/2012
Výuka cizích jazyků bez učebnice je vesměs nepředstavitelná, neboť převládá přesvědčení, že v učebnici spočívá tajemství osvojení si cizího jazyka. V průběhu své dvacetileté praxe jsem však poznal, že se lze na hodinách cizího jazyka bez učebnice zcela obejít, aniž by výuka na kvalitě nějak utrpěla. Ba naopak - výsledky jsou lepší.

VYJMENOVANÁ SLOVA S PARTIČKOU

Text: Magdalena Brončková, 7/2012
Před časem jsem zaslechla rozhovor dvou maminek, které se živě bavily o svých dětech. „Našeho Tondu teď čeká 3. třída. To si dáme. To víš, vyjmenovaná slova… to bude hrůza…“

PRVNÍ TŘÍDA - PRVNÍ ŠKOLNÍ DOVEDNOSTI

Text: Naďa Černá, 7/2012
Práce učitelky mě už před lety přivedla k úvahám, jak s dětmi pracovat neohrožujícím způsobem při rozvíjení jejich osobnosti. Abych mohla „rozvíjet“, musím o svěřených dětech hodně vědět. Abych věděla, musím se pídit po informacích. To všechno vyžaduje skutečně veliké množství času, zvláště při vysokém počtu dětí ve třídě.

KAMARÁDI Z INDIE

Marie Těthalová, 7/2012
Co baví indické školáky? Kdo jsou jejich oblíbení hrdinové? A jak děti z indického Ladaku tráví volný čas? O tom všem se mohou dozvědět české děti, jejichž škola se zapojí do projektu La Ngonpo.

ŠKOLA MÝCH SNŮ

7/2012
Vzdělávací společnost Kalibro vyhlašuje od roku 1992 každých deset let anketu, do které mohou odpovídat studenti všech stupňů škol. Z mnoha příspěvků jsem vybrala ty, jejichž přání se nejčastěji opakovala: aby výuka probíhala jinde než ve škole, aby nebyla formální a zahrnovala praxi, bylo v ní více her a sportování a aby si děti mohly z nabídky vybírat. Nutno přiznat, že některé skutečné školy se snům dětí již přibližují.